ဟို….အေ၀းမွာ လေရာင္က မျပယ္

သူသည္ စာေရးသည္၊ သီခ်င္းဆိုသည္၊ ဒါ႐ိုက္တာလုပ္သည္၊ မဂၢဇင္းထုတ္သည္၊ သူလုပ္သည့္ အလုပ္တိုင္း ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ သီခ်င္းအနည္းငယ္ ေရးခဲ့ေသာ္လည္း ‘သန္းျမတ္စိုး’အတြက္ ေရးေပးခဲ့ေသာ ‘ထီးကေလးနဲ႔ ႏွစ္ကိုယ္ယွဥ္’က ကြၽန္ေတာ့္ရင္ကို အတည့္မတ္ဆံုးထိသြားေသာ သီခ်င္းျဖစ္သည္။

‘ဘ၀ဆိုသည္မွာ ေမြးဖြားျခင္းႏွင့္ ေသဆံုးျခင္းၾကားထဲက ကြက္လပ္ေလးတစ္ခု’ဟု ကြၽန္ေတာ္နားလည္ထားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အသက္ရွင္ခြင့္ရသည့္ ထုိကြက္လပ္ေလးထဲတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ဘ၀ေနနည္းသည္ပင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ သမုိင္းျဖစ္သည္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာစကားတြင္ ‘လူေသေသာ္လည္း နာမည္မေသသူႏွင့္ လူမေသေသာ္လည္း နာမည္ေသသူ’ ဆိုေသာ စကားရွိသည္။ ကြၽန္ေတာ္ အဓိကေျပာခ်င္သည္မွာ လူေသေသာ္လည္း နာမည္မေသေသာ အေၾကာင္းပင္ ျဖစ္သည္။

အဂၤလိပ္ဘာသာရပ္တြင္ ‘FAMOUS’ဆိုေသာစကားရွိသလို ‘NOTORIOUS’ ဆိုေသာစကားလည္း ရွိသည္။ ကမၻာတြင္ ေဂ်ာ့၀ါရွင္တန္၊ ဖရန္႔စစ္ေဘကြန္၊ ကေနဒီ၊ ကြန္ျဖဴးရွပ္၊ အုိင္စတုိင္း၊ ပေလတို၊ ဆစ္ဂမန္ဖ႐ိုက္၊ ရွိတ္စပီးယား၊ အယ္ဒီဆင္ စေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔မွာ ေကာင္းသတင္းျဖင့္ ထင္ရွားသူမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ ‘FAMOUS’ဟု သံုးႏႈန္းၾကသည္။

ထို႔အတူ ဟစ္တလာ၊ စတာလင္၊ ေမရီအင္တြိဳင္းနက္၊ အယာတိုလာခိုေမနီ၊ မူဆိုလီနီတို႔သည္ မေကာင္းမႈမ်ားႏွင့္ ေက်ာ္ၾကားသူမ်ားျဖစ္သျဖင့္ သူတို႔ကို ‘NOTORIOUS’ဟု နာမ၀ိေသသနျပဳရမည္ျဖစ္၏။ ထင္သာျမင္သာဆံုး ဥပမာေပးရမည္ဆိုလွ်င္ ‘ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ဂဠဳန္ဦးေစာ’တို႔ ျဖစ္သည္။

လူတခ်ဳိ႕ေမြးဖြားလာသည္ တခ်ဳိ႕ကြယ္လြန္သြားခဲ့ၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ကို ေမ့ပစ္ႏုိင္ေသာ္လည္း တခ်ဳိ႕ကို သတိရေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ျပကၡဒိန္တစ္ခု၏ ပထမလ ပထမပတ္တြင္ ကြယ္လြန္သြားေသာ အႏုပညာရွင္တစ္ဦးကို သတိရေနမိသလို ျပကၡဒိန္တစ္ခု၏ ေနာက္ဆံုးလ ဒုတိယပတ္တြင္ ကြယ္လြန္သြားေသာ အႏုပညာရွင္တစ္ဦးကိုလည္း ေမ့လို႔မရခဲ့ေပ။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ပထမလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ ႏႈတ္ဆက္သြားေသာ ပုဂၢိဳလ္မွာ ‘အကယ္ ဒမီစႏၵရားလွထြတ္’ျဖစ္ၿပီး၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၄ ရက္တြင္ ခြဲခြာသြားသူမွာ ‘အကယ္ဒမီ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၀င္းဦး’ပင္ ျဖစ္သည္။

တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ ၅-၁၂-၁၉၇၄ တြင္ ကြယ္လြန္သြားေသာ ကုလသမဂၢအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ေဟာင္း ‘ဦးသန္႔’ကို မေမ့သလို၊ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၈ ရက္တြင္ ဆံုးပါးသြားေသာ ‘ဆရာျမသန္းတင့္’ကိုလည္း သတိရေနမိသည္။ ထို႔အတူ ၅-၁-၂၀၀၀ ေန႔က ခြဲခြာသြားေသာ ‘အကယ္ဒမီ စႏၵရားလွထြတ္’ကို သတိရေနသလို ၁၀-၇-၂၀၀၅က ထြက္ခြာသြားေသာ ‘စႏၵရား ခ်စ္ေဆြ’ကိုလည္း အမွတ္ရေနခဲ့သည္။ ၂၆-၄-၂၀၀၆က ကြယ္လြန္ခဲ့သည့္ ‘ဆရာေအာင္ျပည့္’ႏွင့္ ၁၄-၈-၂၀၀၄က ကြယ္လြန္သြားေသာ ‘ထူးအိမ္သင္’တို႔ကိုလည္း လြမ္းေမာေနဆဲပင္ျဖစ္ သည္။ ေရးျပရလွ်င္ ဆံုးမည္မထင္ေပ။ (အျခားအႏုပညာရွင္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးက်န္ေသးသည္။)

ကြၽန္ေတာ္က စာဖတ္သည္။ စာေရးသည္။ ဂီတကိုခံစားသည္။ ႐ုပ္ရွင္ကို စိတ္၀င္စားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၂၄ နာရီတြင္ စာမဖတ္၊ စာမေရး၊ ႐ုပ္ရွင္ မၾကည့္သည့္ေန႔ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း သီခ်င္းနားမေထာင္သည့္ေန႔ မရွိခဲ့ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္ အိပ္ရာ၀င္သည္ႏွင့္ လက္ကိုင္ဖုန္းႏွင့္ နားၾကပ္၏ အကူအညီကိုယူကာ ညတုိင္းဂီတကို ခံစားေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ကြၽန္ေတာ့္ဖုန္းထဲတြင္ သီခ်င္းမ်ားအျပင္ အဆိုမပါေသာ စႏၵရားလွထြတ္၏ စႏၵရားလက္သံမ်ားႏွင့္ ဆရာလိႈင္၀င္းေမာ္ (မေကြး)၏ ေစာင္းလက္သံမ်ား ရွိေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ၀င္းဦး၏ သီခ်င္းမ်ားကို နားေထာင္ျဖစ္သည္။ မမမိုး၊ ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမ၊ ျမန္မာ့စိတ္ရင္း ျမန္မာ့႐ႈခင္း၊ မ်က္၀န္းလဲ့ျပာျပာ၊ ေရခ်ဳိးဆိပ္၊ သည္ေႏြသည္မိုး သည္ေဆာင္း၊ အိပ္မေပ်ာ္ေသာညမ်ား၊ ေရႊမိုးညိဳ၊ ျပည္ေတာ္၀င္၊ သံုးရာသီ၊ နန္းေကသီ၊ ကိုယ္ျပန္လာၿပီ၊ ေတေလငွက္ႏွင့္ တျခား သီခ်င္းမ်ားျဖစ္သည္။

‘ေက်ာက္မဲအက်ဥ္းသား’ ဇာတ္ကားတြင္ သူဆိုခဲ့ေသာ ‘ဒီအခ်ိန္ေရာက္ရင္ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ေတြ ေဖာက္ေဖာက္လာ တယ္’ဆိုသည့္ စာသားအတုိင္း ျပကၡဒိန္တစ္ခု၏ ဒီဇင္ဘာေရာက္တုန္း သတိရေနမိသည္။ ကြၽန္ေတာ့္လိုပင္ သူ၏ပရိသတ္တခ်ဳိ႕လည္း သတိရေနဦးမည္သာျဖစ္သည္။ တခ်ဳိ႕က အလြမ္းေတြကို အိပ္မက္ထဲမွာပင္ စာ႐ိုက္သိမ္းထားတတ္သည္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း သူ႔အလြမ္းကို တစ္ကိုယ္ေတာ္ျပပြဲအျဖစ္ တင္ဆက္ၾကသည္။

သို႔ေသာ္ စာေပဂီတကို ရင္ခုန္ေသာ ကြၽန္ေတာ္က အလြမ္းေတြကို ၀ါက်ဖြဲ႕ျဖစ္သည္ ကြၽန္ေတာ့္အလြမ္းမွာ FDA၏ေထာက္ခံခ်က္ မပါေသာ္လည္း အလြမ္းစစ္စစ္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ မည္သည့္အတုျပဳလုုပ္ခ်က္မွ် မပါေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ့္ႏွလံုးသားက ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ထားခဲ့သည္။

ကြၽန္ေတာ္ ပထမဆံုးၾကည့္ခဲ့ေသာ ႐ုပ္ရွင္မွာ ‘ဤစံအိမ္၀ယ္’ျဖစ္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္ ႏွစ္ၿခိဳက္ေသာသီခ်င္းမွာ ‘ဆရာေမာင္ ေဆြတင့္’ကဗ်ာကို အသံထည့္ဆိုထားေသာ ‘ေတေလငွက္’ ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ သႀကၤန္ကာလေရာက္တိုင္း ျပန္ျပေလ့ရွိေသာ ‘ေမာင္တို႔ခ်ယ္ရီေျမ’ဆိုသည့္ ဇာတ္ကား၊ ‘သႀကၤန္မိုး’ ဇာတ္ကားလို ၾကည့္မ၀ျဖစ္ေနဦးမည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ‘မ်က္၀န္းလဲ့ျပာျပာ’ သီခ်င္းကို နားေထာင္မိတိုင္း ‘မႈန္ေရႊရည္’ ဇာတ္ကားကို လြမ္းမိသလို၊ ‘မၿပီးေသးေသာ ပန္းခ်ီကား’ သီခ်င္းကိုညည္းမိတိုင္း ‘ေဆာင္းအိပ္မက္’ကို သတိရမိသည္။ ထုိ႔ျပင္ ‘အိပ္မက္ထဲက ခ်စ္သူ’ သီခ်င္းကို လိုက္ဆိုမိတိုင္း ‘တိမ္လႊာမို႔မို႔လြင္’ ဇာတ္ကားကို ျမင္ေယာင္မိသည္။

သူသည္ စာေရးသည္၊ သီခ်င္းဆိုသည္၊ ဒါ႐ိုက္တာလုပ္သည္၊ မဂၢဇင္းထုတ္သည္၊ သူလုပ္သည့္ အလုပ္တိုင္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ သည္။ သီခ်င္းအနည္းငယ္ေရးခဲ့ေသာ္လည္း ‘သန္းျမတ္စိုး’အတြက္ ေရးေပးခဲ့ေသာ ‘ထီးကေလးနဲ႔ ႏွစ္ကိုယ္ယွဥ္’က ကြၽန္ေတာ့္ရင္ကို အတည့္မတ္ဆံုး ထိသြားေသာ သီခ်င္းျဖစ္သည္။

သူ႔အေၾကာင္းေရးမည္ဆိုလွ်င္ စာအုပ္တစ္အုပ္ေလာက္ျဖစ္သြားႏုိင္သည္။ ကြၽန္ေတာ္က သူ႔အေၾကာင္း ေရးသူမဟုတ္ေပ။ စာေပႏွင့္ဂီတကို စိတ္၀င္စားသူပီပီ ကြၽန္ေတာ္သိသေလာက္၊ ခံစားမိသေလာက္ ေရးသားျခင္းသာျဖစ္သည္။ အဓိကေျပာခ်င္သည္က စာေပျဖစ္သည္။

သူ၏၀တၳဳတစ္ပုဒ္ကို စတင္ဖတ္ဖူးသည္မွာ ‘၁၉၆၁ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လ ႐ႈမ၀မဂၢဇင္း’တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ‘တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး’ဆိုသည့္ ၀တၳဳျဖစ္သည္။ (ထို၀တၳဳႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာျမသန္းတင့္၏ ဥပဓိ႐ုပ္လည္းေကာင္းတယ္၊ ၀တၳဳလည္း ေကာင္းတယ္ဆိုေသာ မွတ္ခ်က္စကားကို မဂၢဇင္းတစ္အုပ္မွာ ကြၽန္ေတာ္ဖတ္ဖူးသည္။) ထို႔ေနာက္ သူ႔႐ုပ္ရွင္ေတြၾကည့္ျဖစ္သလို သူ႔သီခ်င္းေတြကိုလည္း နားေထာင္ျဖစ္သည္။ အဆိုေတာ္ ဦးအံ့ႀကီး၏သီခ်င္းတခ်ဳိ႕ကို သူ႔သီဆိုမႈျဖင့္ နားေထာင္ျဖစ္သလို အဆိုေတာ္ေမာင္ေမာင္ၫြန္႔ သီဆိုေသာ သီခ်င္းတခ်ဳိ႕ကိုလည္း သူ႔အသံျဖင့္ ခံစားခဲ့ရသည္။)

သူေရးသားထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ ပထမဆံုးလံုးခ်င္း၀တၳဳမွာ ‘ရႊင္ၾကည္ၾကည္’ စာအုပ္တိုက္က ထုတ္ေ၀ေသာ ‘ကြၽန္ေတာ္ေမႊးတဲ့ မီး’ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယလံုးခ်င္း၀တၳဳမွာ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္က ထုတ္ေ၀ေသာ ‘သိုး’ဆိုသည့္ စာအုပ္ျဖစ္သည္။ သူ၏ ‘သိုး’၀တၳဳကိုပင္ ‘ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္း၊ ခင္သန္းႏု’ တို႔ႏွင့္တြဲကာ မင္းသားအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္ကို ကြၽန္ေတာ္ ကေလးဘ၀က ၾကည့္ဖူးသည္။ ထို႔ေနာက္ စႏၵာမဂၢဇင္းႏွင့္ ပံုႏွိပ္တိုက္ကိုတည္ေထာင္ကာ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ရင္း၊ သီခ်င္းဆိုရင္း စာေရးခဲ့သည္။

ေငြလိႈင္းဇာေပၚမွာ၊ ေနာင္အင္းေလး၊ ေသြး၊ မိန္းမလွအမုန္း၊ ဆယ္စုေခတ္ တစ္ႏွစ္စြန္း၊ မန္းသႀကၤန္ စသည့္စာအုပ္မ်ားကို ေရးသားခဲ့သည္။ ထိုဆယ္စုေခတ္ တစ္ေခတ္စြန္း၊ မန္းသႀကၤန္စာအုပ္ကို စာေပခရီးသြားမ်ားစာေပက ၂၀၀၁ ခုႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလတြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။ တစ္ခုထူးျခားသည္မွာ စာအုပ္စာေပထုတ္ေ၀ေရး သမုိင္းတြင္ ‘ဆရာေမာင္သိန္းဆိုင္’က သူ၏ ‘ေရနံ႔သာခင္ခင္ႀကီး’ ၀တၳဳကို ေရးစီ႐ိုက္အျဖစ္ ထုတ္ေ၀ခဲ့သည့္နည္းတူ ကို၀င္းဦး ကလည္း စာမ်က္ႏွာမ်ားၿပီး စိတၱဇဆန္ေသာ ‘မိန္းမလွကြၽန္း’ဆိုသည့္စာအုပ္ႀကီးကို သူ၏စက္ခန္းထဲမွာပင္ ေရးစီ႐ိုက္ၿပီး ထုတ္ေ၀ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သူ၏ေနာက္ထပ္ ကေလာင္ခြဲမွာ ‘ညိဳမင္းလြင္’ ျဖစ္သည္။ ‘႐ႈမ၀၊ ေသြးေသာက္’ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ေရးသားခဲ့သည္။

သူအႏုပညာေလာကကို ေရာက္စက ဂစ္တာကိုင္ကာ ပရက္စေလ၏ဟန္ႏွင့္ မီးပံုပြဲ၊ မမမိုးစသည့္သီခ်င္းမ်ားကို သီဆိုခဲ့ သလို ေနာက္ပိုင္းကာလမ်ားတြင္ ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းမ်ားကို ဂီတပေဒသာစင္ျမင့္ေပၚတြင္ သီဆိုခဲ့သည္။ ထုိ႔ျပင္ သူ႔သီခ်င္းမဟုတ္ေသာ္ လည္း သူႀကိဳက္လွ်င္ တျခားသီခ်င္းမ်ားကိုလည္း သီဆိုေလ့ရွိသည္။

ဥပမာ စႏၵရားလွထြတ္၏ ‘အိပ္မေပ်ာ္ေသာညမ်ား’၊ တြံေတးသိန္းတန္၏ ‘ေဆာင္းရယ္ ႏွင္းရယ္ ခ်စ္သူရယ္’ႏွင့္ ေတးသံရွင္ ကိုတင္ထြတ္၏ ‘ျပစ္မ်ဳိးမွည့္မထင္’စသည့္ သီခ်င္းမ်ားကိုလည္း ျပန္ဆိုခဲ့သည္။
သႀကၤန္ကာလတြင္ လူတုိင္းနီးပါးေလာက္ဆိုၾကေသာ ‘ျမနႏၵာ’သီခ်င္းမွာ သူစတင္သီဆိုအသံသြင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သလို ကြၽန္ေတာ့္လက္ကိုင္ဖုန္းထဲတြင္ ထုိသီခ်င္းရွိသည္။

ကြၽန္ေတာ္သည္ သူ(ကို၀င္းဦး)၏ အႏုပညာကို တန္ဖိုးထားေသာ သာမန္ပရိသတ္တစ္ေယာက္သာျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔အေၾကာင္း စံုေအာင္သိသူမဟုတ္သလို သူ႔အတၳဳပၸတိၱေရးသူလည္း မဟုတ္ေပ။

ေသခ်ာသည္မွာ သူသည္ ၁၃-၃-၁၉၃၅ က ကမၻာေျမေပၚသို႔ ေရာက္လာၿပီး၊ ၁၄-၁၂-၁၉၈၈တြင္ ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားသူျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ေကာင္းသတင္းေမႊးရနံ႔မ်ားျဖင့္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားသူ ‘FAMOUS’ တစ္ေယာက္အျဖစ္ ဘ၀ကိုအဓိပၸာယ္ရွိရွိေနထုိင္သြားသူတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္သည္။

(၁၄-၁၂-၁၉၈၈တြင္ ကြယ္လြန္သြားေသာ ကို၀င္းဦးအမွတ္တရ)

ေမာင္မုိးဦး – ေရးသည္။