ပန္းခ်ီျပည္ေက်ာ္ဟန္ႏွင့္ေတြ႕ဆုံျခင္း

ဇာတ္သဘင္ဆက္တင္အခမ္းအနားမ်ားတြင္ ဆက္တင္ပန္းခ်ီကားမ်ားသည္ ဇာတ္ေကာင္မွ ပရိသတ္အားေပးလိုသည့္ရသအား ထိေရာက္စြာေပးရန္ အေရးႀကီးသည့္ အခန္းက႑တစ္ခုအျဖစ္ ပါဝင္လ်က္ရွိသည္။ ယင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဇာတ္သဘင္ေလာက၏ ဆက္တင္အခမ္းအနားမ်ားကို ဆက္တင္ပန္းခ်ီပညာျဖင့္ ၃၈ ႏွစ္ၾကာ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည့္ ပန္းခ်ီျပည္ေက်ာ္ဟန္အား ဆက္တင္ ပန္းခ်ီေလ့လာခဲ့ပုံမ်ား၊ ယခင္ေခတ္ ဇာတ္သဘင္ေလာကတြင္ ဆက္တင္ပညာကိုအသုံးခ်ခဲ့ပုံမ်ား၊ ဆက္တင္ ပန္းခ်ီပညာႏွင့္ပတ္သက္သည္မ်ားကို စံေတာ္ခ်ိန္က ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္ –

ေမး – ဆရာ့အေနနဲ႔ ဆက္တင္ပန္းခ်ီပညာကို ဘယ္အခ်ိန္ကေန စတင္ေလ့လာခဲ့တယ္ဆိုတာကို ရွင္းျပေပးပါဦး။

ေျဖ – ကၽြန္ေတာ္က ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္ကစၿပီး ဒီပန္းခ်ီပညာကို စတင္သင္ယူခဲ့တယ္။ သင္ယူေတာ့ အရင္ဆုံး ကၽြန္ေတာ့္ ေဖေဖ ပန္းခ်ီဦးသန္းေဆြက ဟိုးတုန္းက ဇာတ္ေတြ ေ႐ႊမန္းတင္ေမာင္တို႔ ၿမိဳ႕ေတာ္သိန္းေအာင္တို႔လက္ထက္ကတည္းက ဇာတ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေရးခဲ့တယ္။ ေရးခဲ့ေတာ့ ေဖေဖ့ဆီကေန ပညာအေမြကိုဆက္ၿပီးယူခဲ့တာ။ အဲဒီတုန္းက ေဖေဖ့ဆီမွာ ဆက္တင္ပညာကို သင္တယ္။

ရန္ကုန္ပန္းခ်ီပန္းပုေက်ာင္းမွာအခ်ိန္တို သင္တန္းညပိုင္းမွာ သြားတက္တယ္။ အဲဒီမွာက်ေတာ့ ဆက္တင္နဲ႔ပတ္သက္တာကို ဆရာႀကီး ဦးဟန္တင္ဆီမွာ သင္ယူခဲ့တယ္။ အဲဒီကေန ၁၉၈၃ ခုႏွစ္မွာ ပန္းခ်ီေက်ာင္းဆင္းတယ္။ ေက်ာင္းဆင္းတဲ့အခ်ိန္မွာ ျပည္ေက်ာ္ဟန္ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔ ဇာတ္သဘင္ေလာကကို ေရးဆြဲေနၿပီ။

အဲဒီတုန္းက ဇာတ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဆိုရင္ မိုးဝင္းတို႔၊ စိန္မဟာသဘင္တို႔၊ ေ႐ႊမန္းသဘင္၊ နန္းဝင္းတို႔၊ သိန္းေဇာ္တို႔မွာ ေရးဆြဲခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီလိုေရးဆြဲခဲ့ၿပီးေတာ့ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ပိုစတာေတြလည္း ေရးခဲ့တယ္။ ဇာတ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ဆက္တင္လည္းေရးခဲ့တယ္။ ပိုစတာ ေပ ၂၀ ေလာက္ရွိတာႀကီးေတြကို ပဲခူးဘုရားပြဲ၊ က်ိဳက္ေခါက္ဘုရားပဲြမွာ ဇာတ္ေတြအၿပိဳင္အဆိုင္ကၾကေတာ့ အဲဒီမွာလည္း ေရးခဲ့တယ္။

၁၉၈၃ ခုႏွစ္ကေန ေတာက္ေလၽွာက္ေရးခဲ့တာ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္၊ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္က်ေတာ့ အလုပ္ နည္းနည္းေလးရွားေတာ့ ကုမၸဏီဘက္ကို ေျပာင္းလုပ္တယ္။ ကိုရီးယားကုမၸဏီမွာ ပန္းခ်ီနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြကို ေရးခဲ့တယ္။၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ ကုမၸဏီက ထြက္လိုက္တယ္။ အဲဒီကေန ဇာတ္သဘင္ကို ျပန္ေရးတယ္။ အဲဒီမွာ မိုးဝင္းတို႔၊ မိုးမင္းတို႔ ပင္တိုင္ေရးလာခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ဆက္တင္ေတြ အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕အနယ္နယ္က ဇာတ္ေတြက လာအပ္ၾကတယ္။ အဲဒီဇာတ္ေတြမွာလည္း ေရးဆြဲခဲ့တယ္။ အခု ရန္ကုန္မွာဆို ဖိုးခ်စ္လည္းေရးတယ္။

မႏၲေလး၊ ေမာ္လၿမိဳင္ဇာတ္ပြဲမ်ားအတြက္ ေရးခဲ့သည့္ ဆက္တင္ပန္းခ်ီအားေတြ႕ရစဥ္။

ေမး – ဆက္တင္ပန္းခ်ီပညာကို စတင္ေလ့လာတဲ့အခ်ိန္မွာေရာ ဘာေတြအခက္အခဲရွိခဲ့လဲ။

ေျဖ – ကၽြန္ေတာ္ ဒီပညာကိုစသင္တုန္းက အသက္ (၁၈)ႏွစ္ပဲ ရွိေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က (၁၈) ႏွစ္ေလာက္တုန္းက စေရးေနၿပီေပါ့။ အ႒မတန္းေလာက္က ေက်ာင္းဆက္မတက္ခ်င္ေတာ့လို႔ ထြက္လိုက္တယ္။ ေဖေဖကဘာဆက္လုပ္မလဲဆိုေတာ့ ပန္းခ်ီေရးမယ္။ အဲဒါဆို အေဖက လုပ္ဆိုၿပီး သူနဲ႔ ဝိုင္းကူဆြဲေပးရတယ္။ အဲဒီကေန ပန္းခ်ီေက်ာင္းတက္ခိုင္းတယ္။ ေက်ာင္းဆင္းတဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တစ္ဦးတည္း စဆြဲတယ္။ အခက္အခဲေတာ့ သိပ္မရွိခဲ့ပါဘူး။

ေမး – ဆက္တင္ပန္းခ်ီပညာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပုံေဖာ္ရတဲ့အပိုင္းကိုလည္း ရွင္းျပေပးပါဆရာ။

ေျဖ – ပုံေဖာ္တဲ့အပိုင္းမွာက်ေတာ့ သူတို႔လိုခ်င္တဲ့ဟာကို ပါးစပ္နဲ႔ ေျပာတယ္။ အဲဒါကို ကၽြန္ေတာ္က အၾကမ္းေလးထုတ္ေပးရတယ္။ အဲဒါၿပီးမွ ပုံအႀကီးႀကီးကို ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပုံအတိုင္းဖန္တီးရတာ။ ဒီဆက္တင္ေရးတာကေတာ့ ေရေဆးကိုပဲ အဓိကသုံးတာေပါ့။ အရင္တုန္းကေတာ့ ေျမနီ၊ ေျမဝါ၊ တမာေစးေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လက္ထက္က်ေတာ့ အဲဒါေတြ မသုံးေတာ့ဘူး။ ေဆးသုံးရတာ ပိုလြယ္ကူလာတယ္။ အဲဒီလိုကြာျခားလာတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ မာဂ်င္ပိတ္ေပၚမွာ ေရးတယ္။ အခ်ိဳ႕သစ္ပင္ကားေတြက် အေပၚက ဇာနဲ႔ကပ္တယ္။ ဇာမွာေကာ္နဲ႔ကပ္လိုက္တယ္။ အဲဒါၿပီးမွ ေအာက္လိုင္းေၾကာင္းေပးၿပီး ေဆးၾကမ္းလုံးကို ကတ္ေၾကးနဲ႔ညႇပ္ၿပီး ဇာကပ္တယ္။ ဇာကပ္ၿပီးေတာ့မွ ျပန္လုပ္ရတာေပါ့။

ေရးတဲ့အခါက်ေတာ့ အေရာင္ကိုဝွက္ေရးရတယ္။ ညဘက္ကေတာ့ မီးက အဏုျမဴကာလာသုံးရင္ အဏုျမဴမီးေခ်ာင္းသုံးမွရမယ္။ အဲဒီလို သူ႕ဟာနဲ႔သူသြားေတြ႕မွ ပိုၿပီးႂကြလာတာ၊ ပိုၿပီး ေရွ႕ထြက္လာတာ။ အဏုျမဴနဲ႔ Direct ႐ိုက္ေရးတဲ့အခါက်ေတာ့ ကႏုတ္ပန္းေတြေရးတယ္ဆိုရင္ ေအာက္က အျဖဴခံတယ္။ ၿပီးရင္ အဏုျမဴတိုက္႐ိုက္ေရးတယ္။ အဲဒါက်ေတာ့ Direct Method ေရးတယ္ေခၚတာ။ အဏုျမဴမီးဖြင့္လိုက္တာနဲ႔ တန္းလင္းတာ။ ဝွက္ေရးတဲ့အခါက်ေတာ့ အဏုျမဴက ခ်က္ခ်င္းၾကည့္ မျမင္ရဘူး။ အဲဒီ မီးေခ်ာင္းဖြင့္လိုက္တဲ့အခါက်မွ အလင္းေတြက ေနေျပာက္ထိုးတာေတြ၊ ေနေတာက္ေနတာေတြ Lighting ေတြထြက္လာတယ္။ ဒါကေတာ့ ကၽြမ္းက်င္မႈနဲ႔ လည္းဆိုင္တယ္။ ဥပမာ ဇာတ္တစ္ဇာတ္က သာမန္ၾကည့္ရင္ ပိေတာက္ပင္ႀကီး ပန္းမပြင့္ဘူး။ မီးဖြင့္လိုက္ေတာ့မွ ပန္းပြင့္လာတယ္။

ပန္းခ်ီျပည္ေက်ာ္ဟန္ႏွင့္ သူ၏လက္ရာ ဆက္တင္ပန္းခ်ီကားအား ေတြ႕ရစဥ္။

ေမး – ဆက္တင္ကေရာ ဇာတ္အတြက္ ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာအထိ ပံ့ပိုးႏိုင္လဲ။

ေျဖ – ဇာတ္တစ္ဇာတ္မွာ ဇာတ္ရံေတြပါသလို၊ ပန္းခ်ီကားကလည္း ဇာတ္ေကာင္ကို ပံ့ပိုးေပးႏိုင္တယ္။ ဆက္တင္မပါဘဲကလို႔ရွိရင္ အရသာမရွိဘူး။ သူျပခ်င္တဲ့အရာကို မထိေရာက္ေတာ့ဘူး။ ဥပမာ-သစ္ပင္ေရးတဲ့အခါ မင္းသားက သီခ်င္းဆိုၿပီး စိတ္ကူးယဥ္ေနတဲ့အခါက်ရင္ သစ္ပင္ထဲက ေကာင္မေလးေပၚလာမယ္ဆို သစ္ပင္ကို ကတ္ေၾကးနဲ႔ၫွပ္ၿပီး ဇာကပ္ၿပီး ဇာေပၚေအာင္ ေရးထားရတယ္။ ဇာေပၚေအာင္ေရးထားရင္ ေနာက္က မီးထိုးလိုက္ရင္ မင္းသမီးက သစ္ပင္ကေနေပၚလာတယ္။ ဝိညာဥ္ေခၚတဲ့အခန္းေတြဆိုရင္လည္း ဆက္တင္က ပို႔ေပးရတယ္။ ျပဇာတ္ႀကီးကို ပါးစပ္ကေနေျပာေနလို႔ ဘာမွမထူးဘူး။ မင္းသားပါတယ္၊ မင္းသမီးပါတယ္၊ လူၾကမ္းပါေပမယ့္ ပန္းခ်ီကားပါမွ ကိုယ္ျပခ်င္တဲ့ရသကို ထိထိေရာက္ေရာက္ျပႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္။

ၿပီးေတာ့ အခုေနာက္ပိုင္း ေခတ္ရဲ႕ေရစီးေၾကာင္းအရ ေခတ္က တိုးတက္လာေတာ့ မီးေတြ၊ LED မီးေတြေပၚလာတာ။ ကၽြန္ေတာ့္ေဖေဖတို႔ လက္ထက္တုန္းက မွန္စလိုက္ေလးေတြျပတာ။ ေလးလက္မ၊ သုံးလက္မေလာက္ျပတာ။ အဲဒါကိုဘူတာႀကီးတို႔၊ ေ႐ႊတိဂုံတို႔ေရးၿပီးျပတာ။ ေနာက္က် ပ႐ိုဂ်က္တာေတြေပၚလာတယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ ေခတ္မမီေသးဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ LED မီးေတြ ဘယ္ေလာက္သုံးသုံး၊ ဘယ္ေလာက္ေခတ္မီမီ ဆက္တင္အခမ္းအနားမပါရင္ ဘာအရသာမွ မရွိဘူး။ LED မွာ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ရေလာက္တဲ့ န္နခအ ေလာက္ပဲရွိတာ။ ေရွ႕ကလူကို မပံ့ပိုးႏိုင္ဘူး။ ဥပမာ-တိုက္ေလွကားေပၚတက္သြားတာေတြ၊ သစ္ပင္ကိုင္းေတြက်လာတာက်ေတာ့ ဆက္တင္နဲ႔ LED ေပါင္းသုံးမွအဆင္ေျပတာ။ ဆက္တင္မပါဘဲ LED ပဲသံုးရင္ ၾကည့္ရတာ အရသာမရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဇာတ္ႀကီးေတြမွာ ဆက္တင္က သုံးကိုသုံးရတယ္။

ေမး – လက္ရွိ ဆက္တင္ပန္းခ်ီပညာကိုေရးတဲ့ သူကေရာ ဘယ္ႏွစ္ဦးေလာက္ရွိမလဲ။

ေျဖ – သဘင္ဆက္တင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူသိပ္မရွိေတာ့ဘူး။ ဇာတ္သဘင္ ဆက္တင္ေရးတာက ကၽြန္ေတာ့္ညီ ေက်ာ္မင္းဟန္ရွိမယ္။ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း သန္းေဇာ္ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္တပည့္ ေအာင္ေအာင္ဆိုတာရွိမယ္။ ေျပာရမယ္ဆို ဆက္တင္ေရးတဲ့သူက လက္ခ်ိဳးေရလို႔ရတယ္။ သိပ္ေတာ့ မရွိၾကေတာ့ဘူး။ မႏၲေလးမွာလည္း သိပ္မရွိဘူး။ အရင္ကေတာ့ မႏၲေလးမွာလည္းရွိတယ္။ ေမာ္လၿမိဳင္မွာဆိုရင္လည္း ရွိတယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ မရွိေတာ့ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ဒီပညာက ခက္ခဲတယ္လည္း မဟုတ္ဘူး။ မခက္ခဲဘူးလည္း မဟုတ္ဘူး။

ဆက္တင္ဆိုတာကေတာ့ ဇာတ္ခုံရဲ႕အေနအထားကို နားလည္ရမယ္။ မီးအေနအထား နားလည္ရမယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဇာတ္ခုံမွာ လၽွပ္တစ္ျပက္ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ဟာေတြကို မီးခ်ိန္းမယ္ ဘာညာသိဖို႔ လိုတယ္။ ဆက္တင္ေရးတဲ့ပန္းခ်ီဘာလို႔နည္းလဲဆိုရင္ အမ်ားစုက ဆက္တင္ပညာကို သိပ္နားမလည္ဘူး။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ မိဘရဲ႕အေမြအႏွစ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဇာတ္ခုံေပၚကိုလည္း အိပ္ဖူးတယ္။ ဇာတ္ခုံေပၚလည္း ေလ့လာဖူးတယ္။ အမ်ားႀကီး ျဖတ္သန္းခဲ့ရတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ အလြယ္တကူေရးႏိုင္တယ္။ ေနာက္လူေတြက်ေတာ့ သိပ္မသိၾကေတာ့ဘူး။ ဒီဟာ ဘယ္မွာသုံးမယ္လို႔ေတာင္မသိဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ မေရးဖူးၾကဘူး။ ပညာရွင္ႀကီးေတြကလည္းတျဖည္းျဖည္း ဆုံးပါးကုန္ၿပီ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဆက္တင္ေရးတဲ့သူက အေတာ့္ကို နည္းပါးသြားတယ္။

ေမး – ဆက္တင္ပန္းခ်ီနဲ႔ ႐ိုး႐ိုးပန္းခ်ီရဲ႕ ကြာျခားခ်က္ေလးေတြကိုလည္း ေျပာျပေပးပါဦး။

ေျဖ – ႐ိုး႐ိုးပန္းခ်ီနဲ႔က ေရးတာကေတာ့ မကြာပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဆက္တင္က်ေတာ့ ေပ ၄၀ ဇာတ္ခုံတစ္ခုလုံးကို ကားခ်ပ္ႀကီးတစ္ခုလုံးၾကည့္တဲ့အခါမွာ ဇာတ္ခုံေပၚမွာ မီးလွည့္စားမႈ၊ အေရာင္လွည့္စားမႈေတြက ေျပာင္းလဲတယ္။ ႐ိုး႐ိုးပန္းခ်ီကေတာ့ေရးတယ္။ လိုင္းနဲ႔ပဲေရးေရး၊ ေရးခ်င္တဲ့ပုံစံနဲ႔ ေရးလို႔ရတယ္။ ဒီမွာက အဏုျမဴကာလာသုံးတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီ အဏုျမဴဟာ မီးေၾကာင့္ အဏုျမဴ ေျပာင္းသြားတယ္။ Lighting ေတြ ေျပာင္းသြားတယ္။ အလင္း၊ အေမွာင္ ေျပာင္းသြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ လူတိုင္းမသိဘူး။ လူတိုင္းမသိတဲ့အတြက္ ဆက္တင္ပန္းခ်ီေရးတဲ့အခါ ေလ့လာဖို႔လိုတယ္။ ဇာတ္ခုံေပၚလည္း သြားၾကည့္ၿပီး ေလ့လာရတယ္။ အဲဒီလို ေလ့လာၿပီးမွေရးတာ အေကာင္းဆုံးပဲ။ ဒါက်ေတာ့ လူတိုင္းေရးလို႔မရဘူး။ သူ႕ရဲ႕လၽွိဳ႕ဝွက္ခ်က္ေတြ ပါတယ္။

ေမး – ဆက္တင္ပန္းခ်ီေရးတဲ့အခါမွာေရာ ကားေတြကႀကီးတဲ့အတြက္ ဘယ္လိုအခက္အခဲေတြရွိလဲ။

ေျဖ – ကၽြန္ေတာ္တို႔ အရင္တုန္းကလည္း မိုးေကာင္းေက်ာင္းမွာပဲ ေရးတယ္။ ဟိုတုန္းက ဒီေလာက္ ေခတ္မမီေသးဘူး။ အဲဒီတုန္းက ေနရာက်ဥ္းလို႔ဆိုၿပီး မိုးေကာင္းဘုရားႀကီးေစာင္းတန္းမွာ ေရးတယ္။ မိုးေကာင္းဘုရားႀကီးမွာလည္း ဆိုင္ခန္းေတြရွိလာတဲ့အခါက်ေတာ့ အိမ္မွာ ဂိုေဒါင္ေဆာက္ၿပီးေတာ့ ေရးတယ္။ အိမ္မွာလည္း မိသားစုကမ်ားလာၿပီး အိမ္ျပန္ျပင္ေဆာက္ေတာ့ ေရးမရေတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့မိုးေကာင္းေက်ာင္းမွာပဲ ဆရာေတာ္ကိုေလွ်ာက္ၿပီးေတာ့ ဒီမွာပဲေရးရတယ္။ ဒါေတာင္မွ ကားႀကီးတဲ့အခါက်ရင္ မလြတ္ဘူး။ မလြတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ တစ္ဝက္ေခါက္ၿပီး ေရးရတယ္။ ဒီပန္းခ်ီကားေတြအတြက္ အဓိကကေတာ့ ေနရာအခက္အခဲ ျဖစ္တယ္။ ဟိုးအရင္တုန္းက ေဖေဖတို႔၊ ေဖေဖတို႔ရဲ႕ဆရာႀကီးေတြတုန္းကဆိုရင္ ဇာတ္ေတြေနာက္လိုက္ၿပီး ေရးရတယ္။ ဇာတ္ခုံေတြမွာ ေရးရတယ္။ ဇာတ္ေနာက္မလိုက္ႏိုင္ရင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတို႔၊ ဓမၼာ႐ုံတို႔ ေနရာက်ယ္တဲ့ေနရာေတြကို ငွားရမ္းေရးဆြဲရတယ္။

ေမး – ဇာတ္သဘင္ဆက္တင္ကို အရင္ကတည္းက ေရးခဲ့တယ္ဆိုေတာ့ အရင္တုန္းကနဲ႔ လက္ရွိ ဘယ္လိုအေျခအေနရွိတယ္ဆိုတာ ရွင္းျပေပးပါဦး။

ေျဖ – ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဇာတ္သဘင္စေရးတဲ့အခ်ိန္တုန္းကဆိုရင္ ေပ ၃၀ × ၁၅ေပကားႀကီးမွ က်ပ္ ၅၀၀ ပဲရတယ္။ အဲဒီတုန္းကလည္း ကုန္ေဈးႏႈန္းအရေရာ ေဆးပစၥည္းေတြကလည္း သက္သာတယ္။ အခုက်ေတာ့ ကားႀကီးတစ္ခ်ပ္ကို က်ပ္ေျခာက္သိန္း၊ ခုနစ္သိန္း ရတယ္။ အရင္နဲ႔ စာရင္ေတာ့ နည္းေတာ့နည္းတယ္။ သူတို႔အတြက္လည္း ျပန္ၾကည့္ေပးရတယ္ေလ။ သူတို႔လည္း အပ္ႏိုင္ေအာင္၊ ကိုယ္လည္းေရးႏိုင္ေအာင္၊ ကားနည္းနည္းေသးရင္ က်ပ္ႏွစ္သိန္း၊ သုံးသိန္းေလာက္ယူတာရွိတယ္။ ႀကီးရင္ ေျခာက္သိန္း၊ ခုနစ္သိန္းေလာက္အထိ ယူတယ္။

အရင္တုန္းကေခတ္နဲ႔ေတာ့ နည္းနည္းကြာတယ္။ ေရးတာလည္းကြာတယ္။ တိုးတက္မႈေတြကလည္း မီးေတြကအစ ကြာတယ္။ သုံးတဲ့ပစၥည္းေတြကလည္း ျမင့္လာေတာ့ ေရးနည္းေရးဟန္လည္း ကြာတယ္။ ေဈးႏႈန္းကေတာ့ နည္းေနေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဝါသနာပါတယ္။ ကိုယ့္အႏုပညာကို ျပည္သူကိုခ်ျပခ်င္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဟိုဘက္၊ ဒီဘက္ မၽွလုပ္ရတာေပါ့။

ေမး – ဆရာ့အေနနဲ႔ကလည္း ဒီပညာကိုမိဘဆီကအေမြယူခဲ့တယ္ဆိုေတာ့ သားသမီးေတြကိုေရာ လက္ဆင့္ကမ္းဖို႔ရွိမလား။

ေျဖ – ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သူတို႔ကို လက္ဆင့္ကမ္းတယ္။ တစ္ခါတေလက် သားအႀကီးလည္း ဝိုင္းကူေရးတယ္။ ဒါေပမဲ့လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို စိတ္ေရာကိုယ္ပါႏွစ္ၿပီးေရးတာေတာ့ သိပ္မေတြ႕ဘူး။ သူတို႔က ပန္းခ်ီေရးမယ္။ ျပပြဲလုပ္မယ္၊ ေရာင္းရမယ္။ ဒါကိုပဲ စိတ္ဝင္စားၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က်ေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ အရင္တုန္းက ပန္းခ်ီကလည္း အားနည္းေတာ့ ဇာတ္သဘင္ဆက္တင္ကို လၽွမ္းလၽွမ္းေတာက္ေရးရၿပီး ကၽြန္ေတာ္ကလည္း လူငယ္ဆိုေတာ့ အားတက္ၿပီး ႀကိဳးစားေရးခဲ့တယ္။ အခု ေနာက္လူေတြတက္ေတာ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြမရွိေတာ့ရင္ ဒီပညာအတြက္ စိုးရိမ္မိတယ္။

ေမး – ဒီပညာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကလည္း မရွိေသးဘူးဆိုေတာ့ ဒီပညာေပ်ာက္ကြယ္သြားရင္ ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ ဆက္တင္အခမ္းအနားေတြကေရာ ရပ္တည္ဖို႔ လြယ္ပါ့မလား။

ေျဖ – ကၽြန္ေတာ့္တို႔ေခတ္တုန္းကနဲ႔ေတာ့ မတူေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္တုန္းကေတာ့ ဇာတ္ေတြက အၿပိဳင္အဆိုင္ဆိုေတာ့ ေရးရတာလည္း အားရပါးရရွိတယ္။ အခုဆို ဇာတ္ကတစ္ခါတေလမွလာတာဆိုေတာ့ ကေလးေတြအတြက္လည္း ဒါကို သိပ္ၿပီး အာ႐ုံမေရာက္ေတာ့ဘူး။ ဒီဆက္တင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြမရွိေတာ့ ဒီပညာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာ စိုးရိမ္ရတယ္။ ဇာတ္ဆက္တင္ေရးတဲ့သူကရွိေတာ့ရွိမယ္။ လက္ရာေပၚမူတည္ၿပီး ရွိေတာ့ရွိမွာပဲ။ သူ႕ကို ဒါေလးေရးခိုင္းရင္ေရးေတာ့ေရးမွာပဲ။ ေရးတဲ့ပုံသဏၭာန္က ဇာတ္ခုံေပၚမွာ အဆင္ေျပခ်င္မွေျပမယ္။ မသုံးမျဖစ္လို႔ ေရးရမယ္။ ဒါေပမဲ့ ဇာတ္ခုံရဲ႕အေနအထား၊ ဇာတ္ခုံရဲ႕ေျပာင္းလဲမႈ သိပ္သိမွာမဟုတ္ဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ေပ်ာက္ကြယ္မွာေတာ့ စိုးရိမ္ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရးတဲ့သူကေတာ့ ရွိေနမယ္။ စနစ္ေတာ့က်မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဆက္တင္ခ်ည္းပဲ စနစ္တက်သင္ခဲ့တာမဟုတ္တဲ့အတြက္ေရးတာေတာ့ ျဖစ္သြားမယ္။ ဒါေပမဲ့ အရသာေတာ့မရွိဘူး။ ပန္းခ်ီဆရာေတြကေတာ့ရွိေနတဲ့အတြက္ ဆက္တင္ကို လက္တည့္စမ္းေရးတဲ့သူေတြေတာ့ ရွိေနဦးမွာပဲ။

ေမး – ဆရာ့အေနနဲ႔ ျဖည့္စြက္ေျပာခ်င္တာရွိရင္ ေျပာျပေပးပါဦး။

ေျဖ – ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က တစ္သက္လုံး ပန္းခ်ီေရးေနမွာ။ ဇာတ္ဆက္တင္ကိုလည္း လာအပ္တဲ့သူမွန္သမွ်ကို ဇာတ္ႀကီးမွ၊ ေသးမွမဟုတ္ဘူး။ အကုန္ေရးေပးမယ္။ ဒါေပမဲ့ လုပ္ႏိုင္တဲ့အတိုင္းအတာထဲကေန လုပ္ေပးမွာပါ။ ဇာတ္သဘင္တိုးတက္ေအာင္ ဇာတ္ဆက္တင္အခမ္းအနားေတြကို လုပ္ၾကပါ။ ပရိသတ္ေတြ မျမင္ဖူးတဲ့ ဆက္တင္ကို ႀကိဳးစားပမ္းၾကားနဲ႔ ျပသၾကပါ၊ ကုန္ေပမယ့္လည္းကုန္ရက်ိဳး နပ္ၾကမွာပါ။

ဟိုတုန္းကေတာ့ ဇာတ္ေတြက အၿပိဳင္အဆိုင္လုပ္ၾကတာ။ အခုေနာက္ပိုင္းဆို ဆက္တင္ဆို သိပ္မသိၾကေတာ့ဘူး။ ဇာတ္သဘင္က အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ တိုးတက္ဖို႔လိုေနၿပီ။ မီးသုံးတိုင္း ဇာတ္ကလို႔မရပါဘူး။ ဆက္တင္ဟာ ဇာတ္အတြက္မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တယ္။ ဇာတ္သဘင္ဆက္တင္ကို ထူးထူးျခားျခားျဖစ္ေအာင္ လုပ္ပါ။ ပရိသတ္ေတြရဲ႕အားေပးမႈေတြရလာမွာပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။