နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္၏ ဝါဒသီခ်င္းမ်ားထဲမွ ေက်း႐ြာဝါဒ

“နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္” ဟုဆိုလၽွင္ အႏုပညာဝင္စားသူအားလုံးက စြယ္စုံအႏုပညာရွင္အျဖစ္ ႐ႈျမင္လက္ခံၾကသည္။ စာေပ၊ ဂီတ၊ ဇာတ္သဘင္စသည့္ အႏုပညာရပ္ဝန္းမ်ား၌ စံျပဳရသည့္ပညာရွင္ႀကီးလည္းျဖစ္သည္။ ယေန႔ စာေပ၊ ဂီတ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ဇာတ္ သဘင္ေလာက၌ က်င္လည္က်က္စားေနၾကသူတိုင္းသည္ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္၏ ေက်းဇူးတရားႏွင့္ မကင္းၾက။

ဆရာတင္၏ တရား၊ ဓမၼ၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ ေတး သီခ်င္းမ်ားသည္ သူျဖတ္သန္းရာ၊ သူ႕ေခတ္သူ႕အခါကို သူကၽြမ္းက်င္ရာအႏုပညာျဖင့္ သူ႐ႈျမင္တတ္သလို ကမၸည္းေရးထိုးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဥပမာ-ဓမၼစၾကာ၊ ပၪၥင္းအမ၊ သိၾကားသာသနာ၊ အံေတာ္ႀကိဳး၊ ေအာင္နိမိတ္၊ သီတာရတနာ၊ စံဖဲ၊ ဆင္ႀကီးဂဠဳန္ခ်ီ၊ ဒုတိယ ျပည္ေ႐ႊဘို၊ ပုလိပ္နဲ႔သပိတ္၊ ဖက္ဆစ္သ႐ုပ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အလြမ္း၊ ဝံသာႏု၊ ပၪၥသိခၤ၊ မင္းဂံဘုတ္၊ မင္းကြန္းေခါင္းေလာင္း၊ ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္၊ စစ္ကိုင္းတံတား၊ လက္ရည္ တစ္ျပင္တည္း၊ သုံးေ႐ြ႕လည္၊ ေအာင္ပင္လယ္၊ သိန္းထီဆုႀကီး….စသည့္ သီခ်င္းမ်ား။

ထိုမၽွမက ဆရာတင္သည္ လက္ရွိသူေရာက္ရွိေနေသာ ေခတ္ကာလ၏ ပကတိ အေျခအေနေပၚတြင္အေျချပဳ၍ လာမည့္ ၁၀ စုႏွစ္မ်ားအတြင္း ေျပာင္းလဲျဖစ္ေပၚလာ ႏိုင္သည့္ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈမ်ားအတြက္ ဂီတအလကၤာမ်ားျဖင့္ ႀကိဳတင္ နိမိတ္ဖတ္ႏိုင္ စြမ္းရွိသူလည္း ျဖစ္ျပန္သည္။ ဥပမာ-“ေက်း႐ြာဝါဒ၊သူေဌးဝါဒ၊ အရမ္းသုံးဝါဒ၊ ဗမာ့ဝါဒ” သီခ်င္းမ်ားျဖစ္သည္။ (“ကၽြန္ေတာ့္ဝါဒ} ဟူေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ရွိေသးေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ က ထိုသီခ်င္းကို “လူကုမၸဏီ” သီခ်င္းဟု အမည္ေပးထားၾကသည္။)

-Ads-
-Ads-

နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္ေရးဖြဲ႕ခဲ့သည့္ ပုဒ္ေရ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီေသာ သီခ်င္းမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္လၽွင္ သူ၏ “ပုဂၢလအတၱ” ကို ေရွ႕တန္းတင္၍ ေရးဖြဲ႕ေသာ သီခ်င္းအနည္းငယ္ မွလြဲလၽွင္ က်န္သည့္ေတးသီခ်င္းမ်ားသည္ “အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ၊ ႏိုင္ငံေတာ္”တည္း ဟူေသာ အမ်ိဳးသားေရးလကၡဏာေဆာင္သည့္ မိုးကုပ္စက္ဝိုင္းထဲမွာပင္ ရွိေနခဲ့သည္။ ကိုလိုနီေခတ္ ျမန္မာအမ်ိဳးသားမ်ား ႏိုးၾကားေစရန္ ႏိုင္ငံျခားသား တ႐ုတ္၊ ကုလားသူေဌး မ်ားကဲ့သို႔ စီးပြားေရးဘ၀တိုးတက္ေစရန္ အားထုတ္သင့္ေၾကာင္း “သူေဌးဝါဒ” သီခ်င္းျဖင့္ တိုက္တြန္းခဲ့သည္။

ေငြလိုရင္….ေငြရရမယ္၊ ေ႐ႊလိုခ်င္ရင္ ….ေ႐ႊရရမယ္၊ စိန္လိုခ်င္ ရင္….စိန္ရရမယ္ကြယ္၊ လူစိတ္ဓာတ္ဟာ ေလာကအျမတ္ဆုံး တကယ္၊ _ _ _ _ _ နန္းေတာ္ေရွ႕ကို ေမးလာၾကရင္၊ သူေဌးဝါဒလို႔ ေျပာျပလိုက္ပါ့မယ္…. ဟူ၏။

“အရမ္းသုံးဝါဒ” သီခ်င္းတြင္လည္း….

ဟိုအရင္ေငြေတြရတာ မသိတတ္လို႔၊ ဘိလိယက္နဲ႔ဟိုတယ္ကိုဝင္၊ ႏႈတ္ခမ္းနီမ ရယ္က၊ ပန္းဆီသကာ၊ ရယ္ကာခ်ိဳ႐ႊင္၊ ဘီယာလိုခ်င္ရင္၊ ေႁခြရံမ်ားက အနားကပ္ကာ ဖန္ခြက္ျပင္ ဉာဏ္နဲ႔မဆင္ျခင္၊ ဂုဏ္လုပ္သည့္အရာ၊ အကုန္လုံးရွိသမၽွ ျဖဳန္းျဖဳန္း၊ ကိုယ့္အိမ္မွာသာဆိုရင္၊ တစ္လစာ စုံသေမာင္၊ တစ္ညတာ ကုန္ေအာင္သုံးခဲ့ေလသမၽွ ျဖဳန္းခဲ့ ေလသမၽွ၊ မွားေလစြပင္၊ ထာ၀စဥ္ ကၽြန္ေတာ့္နည္း မလိုက္ၾကပါႏွင့္၊ မိုက္လွတဲ့ ဤအက်င့္ ပင္၊ ေငြမရွိလၽွင္ ေအာက္အက်ဆုံးပင္၊ ဤလူ႕ခြင္၊ အရမ္းသုံးၾကတဲ့ ဝါဒစိတ္ကိုျပင္…. ဟူ၍ ျမန္မာမ်ား “အသုံးႏွင့္ အျဖဳန္း”ကို သိနားလည္ၾကေစရန္ ေရးဖြဲ႕ခဲ့သည္။

“ဗမာ့ဝါဒ” သီခ်င္းမွာေတာ့….

ဗမာ့ဝါဒ ကမၻာက သိေနၿပီကြယ္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရဲ႕ ဗမာျပည္ဝယ္၊ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ရယ္၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ရယ္၊ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ အနႏၲရယ္၊ တို႔တိုင္းျပည္ မေဖာက္ျပန္နဲ႔၊ ေနာက္ တစ္ဖန္၊ ေက်ာက္သံေ႐ႊေငြေတြ အလြန္ေပါမယ္၊ အမွန္အားတင္းစမ္းပါ၊ ရတနာပုံ ဆိုက္မယ္၊ တစ္ဖန္ ေဘးကင္းၾကမယ့္၊ ေတးသီခ်င္းေတြရယ္၊ တကယ္နိဗၺာန္တရားကို၊ ေငြနဲ႔သြားႏိုင္တယ္၊

ဪ….ေကာင္းက်ိဳးေပးတဲ့ ဗမာ့ဝါဒရယ္၊ ကုသိုလ္ကံစီမံ (ဟန္ဟန္ ပန္ပန္)၂ ျဖစ္လာရန္ အေၾကာင္းျမင္ျပန္တယ္၊ ေကာင္းဖို႔ေမာင္ႀကံ႐ြယ္၊ ငါတို႔ေတာ့ ေနာက္ကို ေလယာဥ္ပ်ံဝယ္စီးဦးမယ္၊ တကယ္စိတ္ခ်ပါကြယ္၊ ဒိ႒လာမယ္၊ ရတနာစိန္ေရာင္၊ ေ႐ႊေရာင္ေငြေရာင္ေတြရယ္၊ မ႑ပ္ေတာ္ အလႉေပးမယ္၊ ဗမာ့ဝါဒ ဆရာ နန္းေတာ္ေရွ႕ (အေတြ႕)၂ စာဆိုပါတယ္။

ဟူေသာ ေတးစာသားမ်ားျဖင့္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ဥပဓိ႐ုပ္ကို ေဖာ္က်ဴး ထားသလို အနာဂတ္တြင္ ျမန္မာေတြ ေလယာဥ္ပ်ံပင္ ဝယ္ယူစီးနင္းႏိုင္ၾကမည္ဟု ႀကိဳတင္ ေဟာကိန္းထုတ္ခဲ့ျပန္ေသးသည္။

နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္၏ ေတးသီခ်င္းမ်ားထဲတြင္ ဝါဒသီခ်င္း ေလးပုဒ္ပါဝင္ သည့္အနက္ “ေက်း႐ြာဝါဒ” ႏွင့္ “သူေဌးဝါဒ” သီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္ကိုသာ မၾကာခဏ နားဆင္ခြင့္ ရရွိတတ္သည္။ ေက်း႐ြာဝါဒသီခ်င္းသည္ ဆရာတင္၏ ဝါဒသီခ်င္းမ်ားတြင္ ထူးျခားေသာ နိမိတ္သီခ်င္း၊ အနာဂတ္အိပ္မက္ သီခ်င္းျဖစ္သည္။

တတိယျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ကုန္းေဘာင္မင္းဆက္ကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ်အား ဂုဏ္ျပဳေမာ္ကြန္းေရးထိုးကာ မင္းတရား ႀကီး၏ ႏိုင္ငံေတာ္ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္ေရးဆိုင္ရာ အက်ိဳးဆက္ရလဒ္မ်ားကို မၾကာမီတြင္ ျမန္မာျပည္သူတို႔ ခံစားၾကရေတာ့မည့္အေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့ေက်းလက္လူထု၏ ေန႔စဥ္ လူမႈ ဘ၀မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာေတာ့မည့္အေၾကာင္း၊ ေက်း႐ြာမ်ားတြင္ ဓာတ္မီးေရာင္မ်ား ထိန္ထိန္ညီးကာ၊ ေဆးေပးခန္းမ်ား၊ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား ေပၚထြက္လာျခင္းႏွင့္အတူ ျပဳျပင္ေရးႏွင့္ ကုသိုလ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ စည္ကားဂုဏ္ျမင့္လာေတာ့မည့္အေၾကာင္း အနာဂတ္ကာလကို ေမၽွာ္ေတြး၍ေရးဖြဲ႕ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ဂီတသံေတြက ခံ့ညား၍ “ႂကြ”ေနသည့္ ဇာတိမာန္တက္ႂကြဖြယ္၊ ၾကက္သီးေမြးညင္းထဖြယ္ စာသားႏွင့္ တီးကြက္မ်ားျဖင့္ ရက္ယွက္ထားသည့္ အမ်ိဳးသားေရးေတးဂီတတစ္ပုဒ္လည္းျဖစ္သည္။

သီခ်င္းအစကို “ေျခဆင္း” ပုံသဏၭာန္ျဖင့္ နိဒါန္းပ်ိဳးထားေသာ္လည္း သီခ်င္း၏အဆုံးပိုဒ္ကို စည္ေတာ္႐ြမ္းသံျဖင့္ ခံ့ညားစြာအနားသတ္ထားသျဖင့္ နားဆင္ရသည္မွာ အလြန္ပင္ ၾကည္ႏူးအားတက္ဖြယ္ ျဖစ္ရသည္။

ေမာင္တို႔႐ြာကို….ေယာင္လို႔ေတာင္ မလာခ်င္ဘူးတဲ့ (ကညာခင္)၂ ဆိုတဲ့ စကားရယ္. …မွား….မွားလိမ့္မဗ်ာ၊ အရင္ကေရာက္ၿပီးမို႔….ဟိုအရင္ကေရာက္ၿပီးမို႔….(ေနာက္ေခ်းနဲ႔ အိုင္ဗြက္အလယ္မွာ)၂ ကၽြန္မတို႔ စတိုင္ပ်က္ပါတယ္ ဆိုလို႔….ငိုေတာ့မလိုေနတာမ်ား. . ..

(တစ္ေခါက္ေလာက္ ႂကြခဲ့စမ္းပါ၊ က်ဳပ္ႏွမမ်ားကို ဖိတ္ၾကားခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ၊ တိမ္ဝါေရာင္ တိမ္ေတာင္ေတြ စိမ္းစိမ္းစို ပ်ိဳတို႔႐ြာ)၂ ခုမ်ားေတာ့ ၿမိဳ႕ႀကီးလို ဓာတ္မီး ေရာင္ထိန္၊ ကုသိုလ္ျဖစ္ေဆး႐ုံ ပြဲနဲ႔လမ္းနဲ႔သာသာယာယာ၊ စာသင္ေက်ာင္းေတြနဲ႔၊ ေရွးကနဲ႔မတူပါ၊ ေက်း႐ြာဝါဒ ေျပာင္းလဲလိုက္ၾကေပါ့ခင္ဗ်ာ၊

(ႏိုင္ငံအက်ိဳးမ်ားကိုသာ၊ အားလုံး႐ြက္ေဆာင္ပါမယ္ခင္ဗ်ာ၊ ျပဳျပင္ေရးလုပ္တဲ့႐ြာ၊ အမ်ိဳးသားအတြက္ဆို မၿငိဳျငင္ပါ)၂ ေကာင္းခ်ီးသခၤါ၊ ေ႐ႊေတဇာ၊ ဘုန္းမိုးေစြ႐ြာ၊ သြန္းၿဖိဳး ေလတာ၊ ဦးေအာင္ေဇယ်၊ ယင္းပထမကေနတာ၊ မုဆိုးဖိုေခၚ ႐ြာကေလးပါခင္ဗ်ာ၊ အမ်ိဳး သားမ်ား၊ တိုးပြားစရာ၊ ႏိုးၾကားကာ ေအာင္ျမင္ေဆာင္႐ြက္လာ၊ ဇာတိကမၻာသိ၊ ပါရမီရွင္ ေတာင္ ထြက္ခဲ့ဖူးတဲ့႐ြာကေလးပါ။

ေအာင္ျမန္မာ၊ ေအာင္ေတဇာ၊ ေအာင္ရာနိမိတ္ကယ္၊ သြန္းဘိသိက္ျဖာ၊ ေအာင္ရပ္ကယ္သာသေလ့၊ ေအာင္ရာတည့္မယြင္း၊ ႐ိုင္းပင္းကာ ကူညီေပး၊ ဆရာတင္ နန္းေတာ္ေရွ႕ကဗ်ာ၊ သြင္းဆိုတဲ့စာ ×××××× ဟူ၍ ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္ကို ေရးဖြဲ႕ေဖာ္က်ဴးထားသည္။

နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္၏ “ဝါဒသီခ်င္း” ေလးပုဒ္တြင္ ဤ “ေက်း႐ြာဝါဒ” သီခ်င္းက အဘယ့္ေၾကာင့္ အေက်ာ္ၾကားဆုံးျဖစ္သည္ကို စာ႐ႈသူမ်ားအေနျဖင့္ အဆိုေက်ာ္ ကိုအံ့ႀကီး သီဆိုထားေသာ မူရင္းသီခ်င္းကိုျဖစ္ေစ၊ ျမန္မာ့ဆိုင္းပညာရွင္ ပစ္တိုင္းေထာင္ ျပန္လည္သီဆိုထားေသာ သီခ်င္းကိုပင္ျဖစ္ေစ၊ ရွာေဖြခံစားနားဆင္ၾကည့္ၾကေစခ်င္ သည္။ေမွာ္ဝန္းၾကည္ျမတ္ (၂၅-၁၂-၂၀၁၇)စာႂကြင္း-“ဗမာ့ဝါဒ၊ သူေဌးဝါဒ” ႏွင့္ “ေက်း႐ြာဝါဒ” သီခ်င္းမ်ားကို နန္းေတာ္ေရွ႕ ဆရာတင္ကိုယ္တိုင္ သီဆိုခဲ့ၿပီး “အရမ္းသုံးဝါဒ” သီခ်င္းကို “ဥဩဘေသာင္” သီဆိုခဲ့ ေၾကာင္း၊ ေနာင္အခါတြင္ သားျဖစ္သူ မင္းသား ေ႐ႊနန္းတင္က “ဗမာ့ဝါဒ” သီခ်င္း၊ ကိုအံ့ႀကီးက “ေက်း႐ြာဝါဒ” သီခ်င္းကိုလည္းေကာင္း ျပန္လည္သီဆို ဓာတ္ျပားသြင္းခဲ့ေၾကာင္း မွတ္သားခဲ့ရပါသည္။ စာကိုး- (၁) ဦးဝင္းျမင့္(စာႏိုင္ငံ)၏ “နန္းေတာ္ေရွ႕၏ ေတးေပါင္းစုံ” စာအုပ္။ (၂) ေမၿမိဳ႕မိုးၾကည္၏ “နယ္ခ်ဲ႕ဖက္ဆစ္ ဆန္႔က်င္ေရး ဇာတိမာန္ေတးသီခ်င္းမ်ား” စာအုပ္။

-Ads-
-Ads-