ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနေသာ အနာဂတ္ပန္းေလးမ်ား

 “ေဒါင္.. ေဒါင္..ေဒါင္” ဟူသည့္ သံေခ်ာင္း ေခါက္သံအဆံုးတြင္ အခ်င္းခ်င္း တြန္းထိုးေနာက္ေျပာင္ကာ ဆူညံေနေသာ ကေလးအုပ္ႀကီးသည္ ေက်ာင္းခန္းျပင္ပ ကစားကြင္းဆီသို႔ ၿပိဳဆင္းလာေတာ့သည္။ ကေလးငယ္ မ်ားတြင္ အသက္အရြယ္စံု၊ အသားအေရာင္မ်ိဳးစံု၊ ပံုသ႑ာန္ မ်ိဳးစံုပါ၀င္ေနသည္။ ေန႔လယ္ ေက်ာင္း မုန္႔စားဆင္းၿပီ…။

ေက်ာင္းသားအရြယ္ ကေလးအုပ္ႀကီးထဲတြင္ အသက္သံုးႏွစ္မွ ၁၆ ႏွစ္ၾကား ကေလးငယ္မ်ား ပါ၀င္ေနၿပီး ကိုရင္ႏွင့္ သီလရွင္၀တ္ အမ်ားစုပါ၀င္ေနသည္ကိုလည္း မွတ္မွတ္ထင္ထင္ ေတြ႔ရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုကေလးမ်ားသည္ ေက်ာင္း၀င္းအလယ္ရွိ ကစားကြင္းရွိရာသို႔လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္း အ၀င္၀ ဘယ္ဘက္အျခမ္းရိွ တစ္ဆိုင္တည္းေသာမုန္႔ဆိုင္ေလးရွိရာသို႔လည္းေကာင္း သူ႔ထက္ငါအၿပိဳင္ တိုးေ၀ွ႕ရင္း သြားေနၾကသည္။

ကေလးတခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေက်ာင္း၏ တမာပင္ေအာက္အရိပ္တစ္ေနရာတြင္ စာသင္ခန္း အျဖစ္ အသံုးျပဳရန္ ခင္းထားသည့္ တာလပတ္ စိမ္းျပင္ႀကီးေပၚမွာ အိပ္သူအိပ္၊ ကစားသူကစား၊ စကားေျပာသူ စကားေျပာရင္း သူတို႔ ေခတၱနားခ်ိန္ကို အသံုးျပဳ ေနၾကေလသည္။

ထိုကေလးငယ္မ်ား၏  ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၀န္းက်င္သည္ သာသနာ့ေဘာင္၀င္ ကိုရင္ေလးမ်ားႏွင့္ သီလရွင္ ေလးမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ပညာ သင္ၾကားရန္အတြက္ မိဘမ်ားႏွင့္ ေနရပ္ကို စြန္႔ခြာ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံေနရာ အႏွံအျပား ေဒသအသီးသီးက ေရာက္ရွိေနၾကေသာ ကေလးမ်ား ျဖစ္သည္။ အားလံုးက ကေလးသဘာ၀အတိုင္း အပူ အပင္မဲ့လွ်က္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာကစားလ်က္…..။

          ကေလးငယ္မ်ား ပညာသင္ၾကားရာ ေနရာကား စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕၊ ေသာတပန္ရပ္ကြက္ရိွ ေအာင္ ေျမဦးဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းပင္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါေက်ာင္းသည္ လူမ်ိဳး၊ဘာသာ၊ေဒသ မေရြး အေျခခံ ပညာသင္ၾကားလိုသူ မည္သူမဆို လက္ခံသင္ၾကားေပးေနေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရး ေက်ာင္းျဖစ္သည္။

ေအာင္ေျမဦးဟုေျပာလွ်င္ မႏၱေလးႏွင့္ စစ္ကိုင္းတစ္၀ိုက္က နာမည္ႀကီးသည့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး သင္ပညာ ေရးေက်ာင္းဟူ၍သိၾကၿပီး ႏိုင္ငံျခားသားဧည့္သည္မ်ားပင္ လာေရာက္၍ ေလ့လာၾကသည့္အထဲတြင္ ပါ၀င္သည္။

ေအာင္ေျမဦးဘုန္းေတာ္ေက်ာင္းကို ဗမာလူမ်ိဳး ဆရာေတာ္ ဥဴး၀ိလာသက လြန္ခဲ့ေသာ ၁၆ႏွစ္ (၂၀၀၃ ခုႏွစ္) တြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္မူလတန္းေက်ာင္းအျဖစ္ စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူ ၃၅ ဦးႏွင့္ အစျပဳခဲ့သည့္ ေက်ာင္း ျဖစ္သည္။

ဆရာေတာ္ဥဴး၀ိလာသက ေက်ာင္းစတင္တည္ေထာင္ျဖစ္ခဲ့ပံုႏွင့္ ပတ္သက္၍ “အရင္ကေတာႀကီး။ ဒီမွာက အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမရိွဘူး။ ရြာမွာလည္း မရိွဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရး ေက်ာင္းေလး စဖြင့္မယ္ဆိုၿပီး ေျမ၀ယ္ၿပီး စဖြင့္ ျဖစ္တာပါ” ဟု မိန္႔သည္။

ယေန႔အခ်ိန္တြင္မူ အေျခခံမူလတန္းကေနတကၠသိုလ္၀င္တန္းအထိ ပညာသင္ၾကားႏုိင္ေသာ ေက်ာင္း ႀကီးျဖစ္လာခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူေပါင္း ၃၁၆၈ ဦး ကို ဆရာ၊ဆရာမ ၇၇ ဦးျဖင့္ သင္ၾကားေပေနကာ အလြန္စည္ကားသည့္ ေအာင္ေျမဦးျဖစ္ေနေပၿပီ…။

           ေက်ာင္းႀကီးတြင္ ဗမာ၊ ပအို၀္း၊ ပေလာင္၊ ခ်င္း၊ ရွမ္း တိုင္းရင္းသားအမ်ားဆံုးရွိၿပီး ဓႏု၊ ကယန္း၊ ထား၀ယ္၊ ေဂၚရခါး၊ ကရင္၊ ကဒူး၊ ကခ်င္၊ နာဂ၊ ကယား၊ ရခိုင္၊ အခါ ၊ ေယာ ႏွင့္ တရုတ္ လူမ်ိဳးမ်ားလည္း ပညာသင္ယူလွ်က္ရွိေနၾကသည္။ စာရင္းဇယားမ်ားအရ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား ၁၇ မ်ိဳး လာေရာက္ ပညာသင္ၾကားလွ်က္ ရွိၿပီး အမ်ားစုမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ္လည္း ဘာသာေပါင္းစံုရွိေၾကာင္း ေက်ာင္ထိုင္ဆရာေတာ္ထံမွ သိရသည္။

  ထုိေက်ာင္းသို႔ တက္ေရာက္သူ ကေလးမ်ားငယ္မ်ားကို မျဖစ္မေန သကၤန္း၀တ္ရမည္ဟု မသတ္မွတ္ထား ေသာ္လည္း အနည္းစုသာ အျဖဴ၊ အစိမ္းေက်ာင္း၀တ္စံုကို ၀တ္ဆင္၍ ပညာသင္ၾကားေနသည္ ကိုေတြ႔ရသည္။

ေက်ာင္းရွိ ကေလးမ်ားတြင္ ရွမ္းျပည္နယ္အတြင္းေနထိုင္သည့္ တအာင္း/ပေလာင္၊ ပအို၀္းႏွင့္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား အမ်ားဆံုးရွိေနသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္းရိွ လက္နက္ကိုင္ တိုက္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ ထိုေဒသမ်ားရွိ ကေလးမ်ား တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္တိုးျမွင့္ေရာက္ရွိလာခဲ့ေၾကာင္း ဆရာေတာ္က မိန္႔ၾကားသျဖင့္ ထိုကေလးငယ္မ်ားသည္ ၎တို႔ေနထိုင္ရာ ေဒသမ်ား၏ မၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း လကၡဏာကိုေဖာ္ျပေနသလို…..။

ေအာင္ေျမဦး၏ အခက္အခဲမ်ား

ယခုႏွစ္မ်ားအတြင္း ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း တိုက္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ စစ္ကိုင္းေခ်ာင္သို႔ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ဦးေရသံုးဆခန္႔အထိတိုး၍ ေရာက္ရွိလာေသာေၾကာင့္ ေအာင္ေျမဦးတြင္ စာသင္ခန္းမလံုေလာက္မႈ၊ ကေလးမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစားေနထိုင္ႏုိင္ဖို႔ ေနရာမလံုေလာက္မႈ၊ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမျပည့္စံုမႈႏွင့္ ဆရာ၊ဆရာမ မလံုေလာက္မႈ အခက္အခဲမ်ားရွိလာခဲ့သည္ဟု  ဆရာေတာ္ဆိုသည္။

 

 “ ဒီႏွစ္ပိုင္း ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ကဆို ရွမ္းေျမာက္ကတိုက္ပြဲေတြေၾကာင့္ ဦးဇင္းတို႔ ေက်ာင္းမွာ သံုးေလး ဆေလာက္ တိုးလာတယ္။ ဦးဇင္းသိတဲ့ အျခားေက်ာင္းေတြမွာလဲ သိသိသာသာ တိုးလာတယ္။ ေက်ာင္းမွာ လက္ခံႏိုင္တာထက္ မ်ားလို႔ ေနရာမဆံ့ဘူး။ ကိုယ္မွာ မျပည့္စံုတဲ့ အခက္အခဲ ရိွေပမဲ့ ျငင္းဆန္ဖို႔ ခက္တယ္။ ဒီေတာ့ ျဖစ္သလိုပဲ ေနၾကတာေပါ့ ဆိုၿပီး  ခြင့္ ျပဳလိုက္ရတာေတြ ရိွတယ္” ဟု ဆရာေတာ္က မိန္႔သည္။

ထို႔ေၾကာင့္  ကိုရင္၊ ေက်ာင္းသား၊ သီလရွင္၊ ေက်ာင္းသူ ၃၅၀ ကိုသာ ေအာင္ေျမဦး၏ ေက်ာင္းအိပ္ ေက်ာင္းစားအျဖစ္ လက္ခံေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေရာက္ရိွလာၾကသည့္ က်န္တိုင္းရင္းသားကေလးငယ္မ်ားသည္ စစ္ကိုင္းေခ်ာင္တခြင္ရွိ သီလရွင္ ေက်ာင္းမ်ား၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ခိုလံႈ၍ ေအာင္ေျမဦးေက်ာင္းသို႔ လာေရာက္ပညာသင္ၾကားေနၾကရသည္။

“ေက်ာင္းသား ၂၅၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ကေတာ့  ဒီနားမွာရိွတဲ့ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၊ သီလရွင္ ေက်ာင္းေတြ မွာပဲမွီခိုၿပီးေတာ့ ပညာသင္ယူၾကရတယ္။ ဒီမွာ ပညာသင္ယူခ်င္လို႔ ခက္ခဲတဲ့ သူတို႔ ျပည္နယ္ေတြကေန လာၾကရတယ္။ ပညာေရးကို အားမေပးခ်င္တဲ့ တန္ဖိုးမထားတဲ့ ေနရာမ်ိဳးကို ေရာက္သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကေလးေတြမွာ အားနည္းခ်က္ရိွသြားတာေပါ့။ ေနာက္…ဘုန္းႀကီးေတြ ၊ ဆရာေလးေတြနဲ႔ ေနၾကရတာဆိုေတာ့ မိဘအရင္းေတြလို ေမတၱာ အျပည့္ေတာ့မရႏိုင္ၾကဘူး” ဟု ဆရာေတာ္က မိန္႔သည္။

စာသင္ေက်ာင္းေဆာင္လံုေလာက္မႈမရိွေသးျခင္း၊ ေက်ာင္းသားဦးေရ မ်ားျပားလြန္းျခင္းတို႔ေၾကာင့္  ေက်ာင္းအတြင္းရိွ တမာပင္ႀကီး ေအာက္တြင္ အစိမ္းေရာင္တာလပတ္စႏွင့္ ရရာအခင္းမ်ားခင္းထားသည့္ ေနရာသည္ ကေလးငယ္မ်ား ပညာသင္ၾကား ေနရာ တစ္ခုျဖစ္လာေနရသည္။

ေနာက္ခံအေျခအေနမတူ၊ ဘာသာစကားမတူ၊ ေနရပ္မတူ၊ လူမ်ိဳးမတူ၊ အသက္အရြယ္မတူ၊ အသားအေရာင္မတူ၊ ပံုပန္းသ႑ာန္မတူသည့္ ကြဲျပားမႈမ်ား အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနေပေသာ္လည္း တူညီသည္က ကေလးငယ္မ်ားအားလံုး ေပ်ာ္ရႊင္ေအးခ်မ္းစြာ ပညာသင္ၾကားေနၾကျခင္းက တူညီမႈတစ္ခုျဖစ္လာသည္။ ေက်ာင္းသို႔ေရာက္လာသည့္ ကေလးငယ္မ်ား၏တူညီေသာရည္ရြယ္ခ်က္ကား… ပညာတက္ေျမာက္ရန္ႏွင့္ ေအးခ်မ္းစြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ရန္သာ….။

ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း နမ့္ခမ္းၿမိဳ႕ဇာတိ ပေလာ၀္တိုင္းရင္းသားကိုရင္စႏၵိမာ တစ္ျဖစ္လဲ လူအမည္ မိုင္းအိုက္ဆိုင္ တစ္ေယာက္ တကၠသိုလ္၀င္တန္း ၀င္ေရာက္ေျဖဆိုရန္ႏွင့္ ညီမျဖစ္သူကိုပါ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အတြက္ ေနရပ္ႏွင့္ မိဘမ်ားႏွင့္ ခြဲကာ ေအာင္ေျမဦး ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

“ ညီမေလးလဲ ဒီမွာေက်ာင္းတက္ေနေတာ့ ေစာင့္ေရွာက္ရေအာင္ အတူတူလာေနတာ။  ကိုရင္တို႔က ၁၀ တန္းဆိုေတာ့ ဆြမ္းခံမထြက္ရေတာ့ဘူး။ ဘုန္းႀကီးက ေကၽြးတယ္။ အိပ္ေတာ့လဲ ေယာက်္ားေလးေတြ ၊ ကိုရင္ေတြ အတူတူအိပ္ၾကတယ္။ ရန္မျဖစ္ဘူး။ ရန္ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုလဲ တစ္ေယာက္ မဟုတ္ တစ္ေယာက္ ေလ်ာ့ၾကတယ္ ” ဟုေျပာျပသည္။ 

 

ပညာသင္ၾကားေနသူ ၃၀၀၀ ေက်ာ္ရိွသည့္အနက္ ေလးပံုသံုးပံုမွာ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူမ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္   မိန္းကေလးမ်ားအတြက္ ေရာင္စံုမိန္းကေလးမ်ားအဖြဲ႔က သင္တန္း လာေရာက္ပို႔ခ်ေပးလ်က္ ရိွသကဲ့သို႔ ေက်ာင္းသားအားလံုးအတြက္ ရည္ရြယ္၍ ဂ်ာမန္၊ အေမရိကန္၊ စပိန္၊ အီတလီ၊ အဂၤလန္ႏွင့္ ဆြစ္ဇာလန္စသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားမွလည္း လာေရာက္၍အခ်ိန္တိုသင္တန္းမ်ားပို႔ခ်ေပးေၾကာင္း ဆရာေတာ္ ဦး၀ိလာသကမိန္႔ၾကားသည္။

အဆိုပါေက်ာင္းသို႔ သင္ေရာက္ရိွခဲ့လွ်င္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္းပရဟိတအဖြဲ႔တခ်ိဳ႕၏ ကစားပြဲ အစီအစဥ္မ်ား၊ အခ်ိန္တိုသင္တန္းမ်ား၊အဂၤလိပ္စာသင္တန္းမ်ား ပုိ႔ခ်ေပးလွ်က္ရွိသည္ ျမင္ေတြ႔ရေပလိမ့္မည္။

ေမတၱာတရားမ်ား တူညီ

အမ်ားစုမွာ သီလရွင္၊ကိုရင္၀တ္ထားၾကေသာ္လည္း ဘာသာကိုးကြယ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ တင္းၾကပ္ မႈမထားေၾကာင္းကို “ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္တဲ့ အျခားဘာသာ၀င္ေတြပါတယ္။ နာဂေတြလည္းပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္ဘူး။ အဓိက ခရစ္ယာန္ေတြေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ပညာေရးက အေရးႀကီးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလာၿပီး သီလရွင္ ၀တ္ၾကတယ္။ သူတို႔ရခ်င္တဲ့ ပညာကိုသင္ယူရတယ္။ ဒီမွာ သီလရွင္ ၀တ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ပညတ္ ခ်က္မရိွဘူး။ လူ၀တ္နဲ႔ ေနခ်င္လည္းရတယ္။ အခ်ိဳ႕က သူကိုယ္တိုင္၀တ္ခ်င္တယ္။ မ၀တ္ခ်င္လည္း ပညာသင္လို႔ ရပါတယ္” ဟုဆရာေတာ္မိန္႔သည္။

          ပညာသင္ယူေနၾကသည့္ ကေလးငယ္မ်ားတြင္ ဘာသာစကားအခက္အခဲ၊ ႐ိုးရာအစဥ္အလာႏွင့္ ယဥ္ ေက်းမႈကြဲျပားျခင္း  စသည့္ အခက္အခဲမ်ားရိွေနေသာ္လည္း တူညီသည့္အခ်က္မွာ ျဖဴစင္ ရိုးသားမႈျဖင့္ ေဖးမစြာ ဆက္ဆံၾကျခင္းႏွင့္ သဟဇာတျဖစ္ျဖစ္ေနထိုင္ႏုိင္ၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ေအာင္ေျမဦး ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ သခ်ၤာဘာသာရပ္ကို သင္ၾကားေပးေနေသာ ဆရာမ ေဒၚမင္းမင္းခိုင္က “တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္းညီညႊတ္မႈရိွတယ္။ ေနမေကာင္းရင္ ကေလးအခ်င္းခ်င္း ျပန္ျပဳ စုတာေတြ ေတြ႔ရတယ္။ တစ္ေယာက္ေနမေကာင္းရင္ တခုခုျဖစ္ေနရင္ သူတို႔လဲ ၿပံဳးေပ်ာ္မေနပဲ ခံစား ေနရတဲ့ ပံုစံေတြ ေတြ႔ရတယ္။ လာတဲ့ေဒသနဲ႔ ခံစားခ်က္ေတြ မတူေပမယ့္ သူတို႔အားလံုးက အတူတူျဖစ္သြား ၾကတယ္ ” ဟု ကေလးငယ္မ်ား၏အေျခအေနကို ေျပာျပသည္။

စစ္မီးေၾကာင့္ ဇာတိေျမအား စြန္႔ခြာၾကရ

          ေအာင္ေျမဦးေက်ာင္းတြင္ ပညာသင္ၾကားေနသူအမ်ားစုသည္ တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ေနသည့္ ရွမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္း မၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ေဒသမွ ကေလးအမ်ားစုျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူတို႔၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္သည္ ၎တိုု႔ ေဒသက မၿငိမ္းႏုိင္ ေသာ စစ္မီးမ်ား အျမန္ဆံုး ေအးၿငိမ္းေရးပင္….။

လက္နက္ကိုင္ေပါင္းစံု နယ္ေျမစိုးမိုးမႈရွိေနသည့္ ၄င္းတို႔လို ေဒသမ်ားမွ မိသားစုဘ၀မ်ားမွာ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး တို႔အျပင္ လူသားတစ္ေယာက္၏ အခြင့္အေရး ႏွင့္ ဂုဏ္သိကၡာမ်ားလည္း ဆိတ္သုဥ္း ေနေပသည္။ ကေလးငယ္မ်ားကား ေဒသတြင္းစစ္ပြဲမ်ားေၾကာင့္သာ  မိဘ၊ေမာင္ႏွမ၊ေဆြမ်ိဳး ၊မိတ္ေဆြႏွင့္ ဇာတိေမြးရပ္ ေျမကို စြန္႔ခြာ၍ ပညာသင္ၾကားေနၾကရျခင္းျဖစ္သည္။

ေျခာက္ႏွစ္သမီးအရြယ္ကတည္းက စစ္ကိုင္း ေခ်ာင္တြင္ သီလရွင္(ဆရာေလး) ၀တ္ရင္း ေအးခ်မ္းစြာျဖင့္ ပညာသင္ၾကားေနေသာ ပေလာ၀္တိုင္းရင္းသူ မခင္ေဌးတစ္ေယာက္ တကၠသိုလ္၀င္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ ေအာင္ေျမဦး ေက်ာင္းတြင္ပင္ လုပ္အားေပးဆရာမေလးအျဖစ္ ဘ၀တူ တိုင္းရင္းသားကေလးငယ္မ်ားအား ပညာသင္ၾကား ေပးေနသည္။

သီလရွင္(ဆရာေလး) မခင္ခင္ေဌးတို႔ ေဒသရွိ တိုင္းရင္းသားမ်ားမွာ တစ္အိမ္ေထာင္လ်င္ ေယာက်ာ္း ေလးႏွစ္ဦးပါရိွပါက  တစ္ဦးက် တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔တြင္ မျဖစ္ မေနတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ရျခင္းမ်ား ရွိသည္။ ေယာက်ၤားေလးမ်ား မ၀င္ေရာက္လွ်င္ မိန္းကေလးမ်ားအစားထိုးသြား ေရာက္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ ရေလ့ရွိၿပီး အကို ျဖစ္သူမ်ားက တာ၀န္ထမ္းေဆာင္လိုျခင္းမရိွသျဖင့္ ထိုေဒသမွ ကိုစြန္ခြာသြားခဲ့ၿပီ…။

 “အခုဆိုဆရာေလးတို႔ဘက္မွာ စစ္ျဖစ္ေနတယ္။အခု ဒီေလးဆယ့္ငါးရက္ အတြင္း မလာရင္ ရြာမွာရိွတဲ့ ဆရာေလးတို႔ ရိွသမွ်ပစၥည္းေတြ အကုန္သိမ္းမွာ။ စစ္ဖက္မွာ တာ၀န္မထမ္းေဆာင္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္လည္း ဆရာေလးက ပညာေရး ဘက္မွာ တာ၀န္ထမ္းရမယ္။ ရြာမွာက အေဖနဲ႔အေမပဲက်န္ခဲ့တာ။ သူတို႔ကို သနားတယ္” ဟု ဆရာေလး (မခင္ခင္ေဌး)က ေျပာသည္။

မၾကာခဏဆိုသလို လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားေနသည့္ ဇာတိတြင္ေနထိုင္သူ ဆရာေလး မခင္ခင္ေဌးမွာလည္း မၾကာမီ ေနရပ္ျပန္ၿပီး တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အတြင္း ၀င္ေရာက္ အမႈထမ္းရဦးမည္ျဖစ္သည္။ သူတာ၀န္က လက္နက္ ကိုင္အဖြဲ႔ရိွ  ကေလးငယ္မ်ားကို စာျပန္လည္သင္ၾကား ေပးရန္….။

 “ဆရာေလးက အကိုေတြကိုယ္စားလူထြက္ၿပီး တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေပးရမယ္။ သြားရင္ ေကာင္းမလား မသြားပဲေနရင္ ေကာင္းမလား စဥ္းစားေနတာ။ ေနာက္ ေလးဆယ့္ငါးရက္္ေနရင္လာဖို႔ ေျပာထားတယ္။ ဆရာေလးတို႔ေဒသမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရေစခ်င္ၿပီ”

တိုက္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ မၿငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ မညီမွ်မႈမ်ားၾကားမွ ေခတၱစြန္႔ခြာ၍ ေအာင္ေျမဦး ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းကဲ့သို ေနရာမ်ားတြင္ အတူတကြေဖးဖလ်က္ မလံုေလာက္မႈ၊မျပည့္စံုမႈ၊ဘာသာစကားမတူညီမႈ၊ ဓေလ့ အစဥ္အလာမတူညီမႈစသည့္ အခက္အခဲမ်ားၾကားမွ ခက္ခဲစြာပညာ သင္ၾကားေနၾကရေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အႏွံ အျပားမွ ကေလးငယ္မ်ား၊သီလရွင္၊ကိုရင္ေလးမ်ားကေတာ့ ဆရာေလး မခင္ခင္ေဌးတို႔လို မၿငိမ္းခ်မ္းေသာ၊ ပညာေရးလက္လွမ္းမမီေသာ ၊စီးပြားေရးမေျပလည္ေသာ ေဒသအသီးသီးမွ ပညာသင္ၾကားမည္ဆိုသည့္ တူညီ ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ အသီးသီးေရာက္ရွိ ခိုလႈံလာၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနသူမ်ား

“ေဒါင္….ေဒါင္…..ေဒါင္….ေဒါင္….ေဒါင္”

ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ သံေခ်ာင္းေခါက္သံ ျပန္လည္ အခ်က္ ေပးေလၿပီသည္။ သံေခ်ာင္းေခါက္သံအၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ကစားေနၾက၊ မုန္႔စားေနၾက၊ စကားေျပာေနၾကေသာအစု အဖြဲ႔အသီးသီးက ၄င္းတို႔ ေက်ာင္းခန္း မ်ားဆီသို႔ အေျပးအလႊာပင္ အေရာက္ျပန္သြားေနၾကသည္။

အညာေဒသ၏ ထုတ္ကုန္ ဖ်င္လြယ္အိတ္မ်ားကို ကိုယ္စီလြယ္ထားၾကသည့္ ငယ္ရြယ္ေသးသည့္ ကိုရင္၊ သီလရွင္ ေက်ာင္းသားငယ္ေလးမ်ား၏ ကတံုးေျပာင္ေျပာင္ ဦးေခါင္းမ်ားေပၚတြင္ အေရျပားေရာဂါ တစ္မ်ိဳးျဖစ္သည့္ ဒက္ကြက္ မ်ားက မြန္းလြဲေနေရာင္ေအာက္တြင္ ကြက္တိကြက္က်ား..။

ေအာင္ေျမဦး ေက်ာင္းပရ၀ဏ္ အလယ္ရိွ ကစားကြင္းႀကီးတြင္ေတာ့ ကေလးငယ္မ်ား၏ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေဆာ့ကစားေနမႈမ်ား ျပန္လည္တိတ္ဆိတ္သြားကာ ေက်ာင္းစာသင္းအသီးသီးမွ စာအံသံမ်ား  ျပန္ လည္ ပ့်ံလြင့္လာေလၿပီ…။ ပညာသင္ႏွစ္အသစ္တိုင္းလည္း ေအာင္ေျမဦးသို႔ မၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ ေဒသမ်ားမွ ကေလးမ်ား သံုးဆမွ ေလးဆအထိ တိုး၍ ေရာက္လာစၿမဲျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မတူညီေသာ ေနရာေဒသ အသီးသီးမွ ကေလးငယ္မ်ားသည္ ေအာင္ေျမဦးတြင္ ခိုလံႈရင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၏ အလင္းေရာင္အား ေစာင့္ေမွ်ာ္လ်က္ ရိွေနေသာ အနာဂတ္၏ ပန္းပြင့္ကေလးမ်ားျဖစ္ၾကသည္။

စာသင္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ကုန္ဆံုးခဲ႔ေခ်ၿပီ…။   ေအာင္ေျမဦးဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၏ လာမည့္ပညာသင္ႏွစ္ တြင္ မၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ ေဒသက ကေလးမ်ား မည္မွ်အထိ ထပ္တိုး ေရာက္ရွိလာဦးမည္ ဆိုသည့္အခ်က္ေတာ့  ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လိုလားသူမ်ားႏွင့္ မိမိတို႔ေဒသ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ ေပးဆပ္လိုသူမ်ားအေပၚတြင္ အမ်ားႀကီးမူတည္ ေနေပေတာ့သည္။

သတင္းေဆာင္းပါး – ေမာင္ေကာင္း၊

ဓာတ္ပံု – ဖိုးေထာင္