ပ်ားစြဲေသာမုတ္ဆိတ္၊ ဘုရားေပးေသာလက္ပိုင္ရွင္ သာဂဒိုး

ျမန္မာစာပါေမာကၡ ဆရာဦးခင္ေအး(ေမာင္ခင္မင္-ဓႏုျဖဴ) က ကၽြန္ေတာ္တကၠသိုလ္တက္တဲ့ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ျမန္မာစာ ဆရာပါ။ ဆရာက အၿမဲရယ္ေနတတ္ၿပီး သေဘာေကာင္းလြန္းတာေၾကာင့္ ဆရာ့ကိုခ်စ္တဲ့တပည့္ေတြ ေထာင္ေသာင္းေက်ာ္ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲဒီထဲက တစ္ေယာက္ေပါ့။ အသင္းအဖြဲ႕မ်ိဳးစုံမွာ ဆရာနဲ႔တြဲလုပ္ရေတာ့ ခုထိ အဆက္ျပတ္တယ္ မရွိပါဘူး။ တစ္ခါက ဆရာနဲ႔စကားစပ္မိတုန္း ‘စာေရးဆရာသာဂဒိုးရဲ႕ စာေတြကိုသူ ခုနစ္ႏွစ္သားကတည္းက ဖတ္ဖူး၊ ႀကိဳက္ဖူးတဲ့အေၾကာင္း’ ဆရာက ေျပာတယ္။ အဲဒီမွာတင္ သာဂဒိုးႀကိဳက္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ စကားေတြမဆုံးႏိုင္ေအာင္ ေျပာမိၾကရဲ႕။

ကေလာင္နာမည္ ထူးထူးဆန္းဆန္း ‘သာဂဒိုး’ ဘယ္လိုျဖစ္လာတာလဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာသာဂဒိုးကို ေမးၾကည့္ေတာ့-

‘၁၉၄၆ ခုႏွစ္ေလာက္ကေပါ့ဗ်ာ။ ဖဆပလဥကၠ႒ ဘိလပ္သြားဖို႔စရိတ္မရွိေတာ့ ရန္ပုံေငြေကာက္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အသက္ (၁၇) ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိေသးတယ္။ ရန္ပုံေငြေကာက္ခံေရးအဖြဲ႕ဝင္ေပါ့။ သူေဌးအိမ္ရာ ဆင္းရဲသားအိမ္ပါ လိုက္ေကာက္ၾကရတယ္။ အဲဒီမွာ အေတြ႕အႀကဳံေတြ အမ်ားႀကီးရတယ္။ မုန္႔ဟင္းခါးေရာင္းတဲ့အိမ္ကလွမ္းေခၚတယ္။ သူ႕ကိုဘာျဖစ္လို႔ ေက်ာ္သြားတာလဲ။ ရန္ပုံေငြထည့္ပါရေစတဲ့။

‘အိႏၵိယလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ဆိုလည္း လာေမးတယ္။ ဘာအတြက္ အလႉခံတာလဲတဲ့။ ဖဆပလဥကၠ႒ ဘိလပ္သြားဖို႔ လမ္းစရိတ္လို႔ေျပာတာနဲ႔ သူ႕အိတ္ထဲပါတဲ့ပိုက္ဆံ အကုန္ထည့္သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူေဌးအိမ္ေတြက်ေတာ့ ေမာင္းထုတ္တယ္။ ေခြးနဲ႔ ႐ႉးတိုက္တယ္။ တရားေရးဝန္ႀကီးေဟာင္း အိမ္က်ေတာ့ မထည့္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာင္ျငင္းလႊတ္တယ္။ ဒါေတြမေက်နပ္လို႔ ေဆာင္းပါးေရးတယ္။ နာမည္ကိုက ‘သာဂဒိုး(ဆိုက္ကားသမား)’ လို႔ ေပးတာ။

‘အဲဒီေဆာင္းပါးကို ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မွာ ထည့္လိုက္တာ ပါလာတယ္။ ဘိလပ္သြားရန္ပုံေငြႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္၏ကိုယ္ေတြ႕ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးပဲ။ ေနာက္ပိုင္း ဆိုက္ကားသမားျဖဳတ္လိုက္ၿပီး သာဂဒိုးနာမည္နဲ႔ စာေတြဆက္တိုက္ေရးခဲ့တာ}လို႔ ဆရာသာဂဒိုးက သူ႕ကေလာင္နာမည္ကိစၥကို ရွင္းျပဖူးတယ္။

ဆရာသာဂဒိုးက လုပ္သားျပည္သူ႕ေန႔စဥ္သတင္းစာမွာလည္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္တာဝန္ကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ထမ္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ သတင္းစာဆရာႀကီးလည္းျဖစ္တယ္။ ဆရာသာဂဒိုးရဲ႕ သတင္းစာသမားသစၥာ၊ စာေရးဆရာသစၥာႀကီးခဲ့ပုံကလည္း ေႏွာင္းေခတ္ စာနယ္ဇင္းသမားေတြ အတုယူစရာေကာင္းလွပါတယ္။

ဖဆပလဥကၠ႒ ဘိလပ္သြားဖို႔ ရန္ပုံေငြလိုက္ေကာက္တုန္းက ရန္ပုံေငြတစ္ျပားမွမထည့္ဘဲ ငါတို႔က အဂၤလိပ္အေပၚပဲ သစၥာရွိမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တဲ့လူဟာ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးတဲ့အခါ အစိုးရပိုင္းမွာ ရာထူးႀကီးႀကီးရခဲ့တယ္။ သူ႕ကို ဆရာသာဂဒိုးက ေကာင္းေကာင္းႀကီးသိတယ္။ ဆရာသာဂဒိုး ဗမာ့ေခတ္သတင္းစာမွာ သတင္းေထာက္လုပ္ေနတုန္း ဗမာ့ေခတ္ ဦးအုန္းခင္ဆီကို အဲဒီလူလာပါတယ္။ ဗမာ့ေခတ္ ဦးအုန္းခင္နဲ႔ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ရင္းႏွီးလို႔ သူက ရာထူးတက္ခ်င္လို႔ လာကပ္တာ။ ဦးအုန္းခင္က ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကို ေျပာလိုက္ရင္တစ္ခြန္းပဲ။ အဲဒါကို ဆရာသာဂဒိုးက ဒီလူႀကီးက ဖဆပလအဖြဲ႕ကို ရန္ပုံေငြ မထည့္ဘူး၊ အဂၤလိပ္အေပၚပဲ သစၥာရွိတယ္လို႔ေျပာခဲ့တာကို ေရးခ်လိုက္ရင္ ဒါဟာ မုန္းတီးစိတ္ပါလာမယ္။

မုန္းတီးစိတ္နဲ႔ေရးတာဟာ စာနယ္ဇင္းသစၥာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒါမ်ိဳးေတြ ဘယ္ေတာ့မွမေရးဘူး။ ဒါ သူရဲ႕စာနယ္ဇင္းသစၥာပဲလို႔ ေျပာခဲ့ဖူးတာ မွတ္သားလိုက္နာစရာပဲေပါ့။ ျမန္မာ့အလင္းေရာ ဗမာ့ေခတ္မွာပါ ေကာ္လံစားအေနနဲ႔ေရးခဲ့တယ္။ ကေလာင္သစၥာနဲ႔ ေရးတယ္။ ေရွာင္စရာရွိတာေရွာင္တယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးေတြ၊ အာဃာတစိတ္ေတြနဲ႔ ဘယ္ေတာ့မွ မေရးခဲ့ဘူး။

ဆရာဇ၀န၊ ဆရာဦးထင္ႀကီး၊ ဆရာ ဦးၫိုျမတို႔က ဆရာသာဂဒိုးရဲ႕ ဆရာေတြပဲ။ သတင္းေဆာင္းပါးေတြ ပုဒ္ေရ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ အမ်ားႀကီးေရးခဲ့သူပဲ။ ႐ႈမ၀မွာ ‘ဒုကၡသစၥာ’ဆိုတဲ့ ဝတၳဳတိုကို ၁၉၅၈ ခုႏွစ္ေလာက္က ေရးခဲ့တာ။ ေနာက္ပိုင္းဝတၳဳေတြ အမ်ားႀကီးေရးျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဝတၳဳအမ်ားစုက သေရာ္စာကဲတဲ့ ဟာသဝတၳဳေတြပဲ။

တပ္မေတာ္အစိုးရေခတ္မွာ ဆရာသာဂဒိုးရဲ႕ ေရးဟန္ေလသံမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေဆာင္းပါးအတုေတြ သတင္းစာမွာပါလာတယ္။ ပရိသတ္အခ်ိဳ႕က ဒါ ဆရာသာဂဒိုးက စစ္အစိုးရကို ေဖာ္လံဖားေရးတာပဲဆိုၿပီး ဆရာသာဂဒိုးအိမ္ကို ဆဲစာေတြ ေရးပို႔ၾကတယ္။ အိမ္ကို အမႈိက္ထုပ္၊ မစင္ထုပ္ေတြပို႔တဲ့အထိ ကန္႔ကြက္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီစာေတြကို ဆရာသာဂဒိုး ေရးတာမဟုတ္ဘူး

၁၉၅၇ ခုႏွစ္မွာ ဆရာသာဂဒိုးေရးတဲ့ ေဆာင္းပါးႏွစ္ပုဒ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဖမ္းခံရတယ္။ ၁၂၄(က) နဲ႔ ေထာင္ခုနစ္ႏွစ္ခ်တယ္။ အာမခံမရဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းရဲ႕ အိမ္ေစာင့္အစိုးရေခတ္ေလ။ အစိုးရဘက္က ႏိုင္ငံေတာ္ကို အၾကည္ၫိုပ်က္ေစတဲ့ စာေရးတယ္ဆိုၿပီး ေထာင္ခ်ခ်င္ၾကတယ္။ ဆရာသာဂဒိုးကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ပိုၾကည္ၫိုေစခ်င္လို႔ ေရးတာဆိုၿပီး ေရးခ်တယ္။ ႏွစ္ဖက္ေရွ႕ေနေတြ အၿပိဳင္ေလၽွာက္လဲၾကရင္း ေနာက္ဆုံး ေထာင္ေလးလပဲ က်သြားတယ္။ တပ္မေတာ္အစိုးရေခတ္မွာ ဆရာသာဂဒိုးရဲ႕ ေရးဟန္ေလသံမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေဆာင္းပါးအတုေတြ သတင္းစာမွာ ပါလာတယ္။

ပရိသတ္အခ်ိဳ႕က ဒါ ဆရာသာဂဒိုးက စစ္အစိုးရကို ေဖာ္လံဖားေရးတာပဲဆိုၿပီး ဆရာသာဂဒိုးအိမ္ကို ဆဲစာေတြေရးပို႔ၾကတယ္။ အိမ္ကို အမႈိက္ထုပ္၊ မစင္ထုပ္ေတြပို႔တဲ့အထိ ကန္႔ကြက္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီစာေတြကို ဆရာသာဂဒိုးေရးတာမဟုတ္ဘူး။ ဆရာသာဂဒိုးကို မနာလိုတဲ့ အာဏာပိုင္ေတြထဲက တစ္ဦးကေရးၿပီး ဆရာသာဂဒိုးကို သိကၡာခ်တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာသာဂဒိုးက စာနယ္ဇင္းေလာကကို စိတ္နာၿပီး ‘သာဂဒိုး’ ကေလာင္အမည္နဲ႔ ဘာစာမွမေရးေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က (၅၁) လမ္းက ဆရာ့အိမ္ မၾကာခဏသြားၿပီး စာေတြေရးဖို႔ ေတာင္းပန္တယ္။ တိုက္တြန္းတယ္။

ဒါနဲ႔ ဆရာက ကၽြန္ေတာ္ကိုင္တဲ့ ‘ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္’မွာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ျပန္ေရးတယ္။ ‘စူလာနဖာ’၊ ‘ပိစပ္’ တို႔နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဆးနည္းတစ္ခုကိုေပးတဲ့ ေဆာင္းပါးပဲ။လူႀကိဳက္မ်ားလြန္းလို႔ ‘စူလာနဖာ’၊ ‘ပိစပ္’တစ္ေခတ္ျဖစ္သြားတဲ့အထိပဲ။ ဆရာေရးတဲ့ ေျခေထာက္ဆားပြတ္နည္းတို႔၊ မ်က္စိ ကြမ္း႐ြက္ကပ္နည္းတို႔၊ ရင္ဘတ္ကြမ္း႐ြက္ကပ္နည္းတို႔ စတဲ့ေဆာင္းပါးေတြလည္း လူႀကိဳက္သိပ္မ်ားတယ္။ အပတ္စဥ္ ဆရာသာဂဒိုးေဆာင္းပါးေတြ ေစာင့္ဖတ္တဲ့ပရိသတ္က မနည္းဘူး။ ေပၚျပဴလာေစာင္ေရ သိသိသာသာတက္သြားတာ ဆရာသာဂဒိုး ေဆာင္းပါးေတြရဲ႕ ေက်းဇူးလည္းပါတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ ေဆးနည္းေဆာင္းပါးေတြကို စာအုပ္စုထုတ္ေတာ့လည္း အုပ္ေရက သိန္းဂဏန္းအထိ ေရာင္းရတယ္။ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ‘စူလာနဖာ’၊ ‘ပိစပ္’ တြင္က်ယ္ေတာ့တာပဲ။

ေနာက္တစ္ခါ ဂယက္႐ိုက္သြားတာက ဆရာသာဂဒိုးေရးၿပီး ေပၚျပဴလာမွာပါတဲ့ ‘သမိန္ဗရမ္း’ ကိစၥ။ ဆရာႀကီး ဦးဖိုးက်ားက သမိန္ဗရမ္းဟာ တေစၧကိုက္ခံရၿပီး ေသသြားတယ္လို႔ေရးခဲ့တယ္။ သူသတ္ခဲ့တဲ့ ေခါင္းျပတ္ႀကီးက ျပန္ကိုက္လို႔ ေသတယ္ေပါ့။ ဒါက ဒုတိယသမိန္ဗရမ္းလို႔ ေျပာတယ္။ ဆရာႏိုင္ပန္းလွက သေဘာမတူဘူး။ ဦးသန္းေဆြ(ထားဝယ္) ကေတာ့ ဒုတိယသမိန္ဗရမ္းျဖစ္ဖို႔ နီးစပ္တယ္ေျပာတယ္။

ဆရာသာဂဒိုးက ၁၉၅၇ ခုႏွစ္ေလာက္ကတည္းက တရားထိုင္ ဝိပႆနာလုပ္တယ္။ ထိုင္လာတာၾကာေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ေတြ႕လာတယ္။ စကားေျပာတာက သုံးဦး။ အဘယကၠန္းစင္ေတာင္ဆရာေတာ္ရယ္၊ ေလးကၽြန္းကိုယ္ေတာ္ရယ္၊ သမိန္ဗရမ္းရယ္။ အဲဒီမွာ သမိန္ဗရမ္းက ေျပာတယ္။ သူသတ္လိုက္လို႔ ေသသြားသူရဲ႕ အေမက စုန္းမႀကီး။ အဲဒီစုန္းမႀကီးက အေသေကာင္ကိုစီးၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို သတ္တာလို႔ ေျပာတယ္။ ဒါကို ေပၚျပဴလာမွာေရးတယ္။ ဆရာက ဘုရားေရွ႕မွာ သစၥာဆိုၿပီး အမွန္ေတြေရးတာပါလို႔ ေျပာတယ္။

ဆရာႀကီး ေ႐ႊဥေဒါင္းက ဗိုလ္တေထာင္သတင္းစာမွာ သူရႆတီနဲ႔ သူနဲ႔ေတြ႕တဲ့အေၾကာင္း ေရးဖူးတာကိုလည္း ဆရာသာဂဒိုးက ‘ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္’ မွာ ေရးဖူးတယ္။ ဆရာဇ၀နနဲ႔ ဆရာသိန္းေဖျမင့္တို႔က မယုံၾကဘူး။ အေရးႀကီးတဲ့ ဧည့္ခံပြဲတစ္ခုမွာ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီဝင္ေတြ တက္ၾကတယ္။ ဆရာဇ၀နနဲ႔ ဆရာသိန္းေဖျမင့္တို႔က ဆရာႀကီး ေ႐ႊဥေဒါင္းကို ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ထိကပါး ရိကပါးေျပာၾကတယ္။ ေၾကးမုံသတင္းစာတိုက္မွာ ကုလားမဆာရီဝတ္သရဲမတစ္ေယာက္ရွိေၾကာင္း၊ ဒီသရဲမက ေလၽွာက္လည္တတ္တဲ့အေၾကာင္း၊ သရဲမေလၽွာက္လည္ရင္း တစ္ေန႔ လုပ္သားျပည္သူ႕ေန႔စဥ္သတင္းစာတိုက္အေရာက္မွာ ဆရာႀကီး ေ႐ႊဥေဒါင္းနဲ႔ေတြ႕ေၾကာင္း၊ ဒီသရဲမကို ဆရာႀကီးေ႐ႊဥေဒါင္းက သူရႆတီလို႔ထင္တာျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ဟာသေႏွာၿပီး ေျပာခဲ့တယ္။

အဲဒါကို ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီဝင္ ခပ္ႀကီးႀကီးပုဂၢိဳလ္ႀကီးတစ္ေယာက္ကၾကားေတာ့ ‘ဆရာတို႔ေရ ဒီကိစၥက နည္းနည္းနက္တယ္ေနာ္။ သတိထားရမယ္။ ဒီကိစၥမ်ိဳးေျပာရင္ ကိုယ္တိုင္လည္း ေလးနက္မႈထားၿပီး က်င့္ႀကံအားထုတ္မႈလည္းရွိမွ၊ လက္ေတြ႕လည္း အသိရွိၿပီး ေျပာဆိုသုံးသပ္တာ ပိုေကာင္းတယ္’ လို႔ အသံေႏွးေႏွးေလးနဲ႔ ခပ္ေအးေအးဝင္ေျပာမွ စကားဝိုင္း ၿငိမ္သြားတဲ့အေၾကာင္း ဆရာသာဂဒိုးက ေရးခဲ့ဖူးတယ္။

ဆရာသာဂဒိုးက ေတာ္ေတာ္စုံတဲ့သူပါ။ သူငယ္စဥ္ကတည္းက မိဘမဲ့ဘ၀နဲ႔ ေလာကႀကီးကို ရင္ဆိုင္လာခဲ့ပုံ။ ေက်ာင္းပညာ ဟုတ္တိပတ္တိ သိပ္မသင္ဖူးပဲ သိပ္ကိုႀကိဳးစားလြန္းတဲ့အတြက္ လုပ္သားျပည္သူ႕ေန႔စဥ္သတင္းစာမွာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္အျဖစ္ ေရာက္ခဲ့ပုံကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အၿမဲေျပာျပတယ္။ သတင္းစာဆရာ၊ စာေရးဆရာအျပင္ ဆရာက ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ိုက္တာလည္း လုပ္ဖူးသူပဲ။

ဆရာေသာ္တာေဆြနဲ႔ သူနဲ႔ေပါင္းေရးတဲ့ ‘ပ်ားစြဲေသာ မုတ္ဆိတ္’ ဆိုတဲ့ ဝတၳဳကို သူကိုယ္တိုင္ဒါ႐ိုက္တာလုပ္ၿပီး ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ခဲ့တာ သိပ္ကို ေအာင္ျမင္တာပဲ။ ‘ေမတၱာစိမ္းစိမ္း’ ဆိုတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကလည္း ထူးျခားတယ္။ ‘ပ်ိဳကညာတစ္ရာပါတယ္’ လို႔ ေၾကာ္ျငာတဲ့ ဒီဇာတ္ကားမွာ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္မွ မပါဘူး။ အကုန္အမ်ိဳးသမီးခ်ည္းပဲ။ ဇာတ္ေဆာင္အမ်ိဳးသမီး ၅၀ ေက်ာ္အျပင္ ေဒၚဉာဏစာဂီ သီလရွင္ေက်ာင္းက သီလရွင္ေတြ ပရိတ္႐ြတ္ခန္းပါ ထည့္႐ိုက္လိုက္ေတာ့ ပ်ိဳကညာတစ္ရာျဖစ္သြားတာပဲလို႔ ဆရာက ေနာက္ေျပာင္ေျပာဆိုပါတယ္။ ‘ဘုရားေပးေသာလက္’ ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားကလည္း နာမည္ဆန္းသလို ဇာတ္အိမ္က သမား႐ိုးက် မဲျပာပုဆိုးဇာတ္လမ္းေတြထဲက လမ္းခြဲထြက္တဲ့ဇာတ္ကားပါ။

‘ကၽြန္ေတာ္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္တာက ေနာက္ပိုင္း႐ုပ္ရွင္သမားေတြနဲ႔ ကြဲျပားတာရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က စိတ္ကိုကိုင္တာ၊ ခုလူေတြက ႐ုပ္ကိုကစားတာ၊ ဒီႏွစ္ခုျခားနားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ႐ိုက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ကို ဇာတ္လမ္းႀကိဳဖတ္ခိုင္းထားတယ္။ ႐ိုက္မယ့္ေန႔မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ကို ဇာတ္ေကာင္စ႐ိုက္နဲ႔ စိတ္ကိုသြင္းေပးတယ္။ စိတ္ကို လိုခ်င္တာကိုး’ လို႔ ေျပာဖူးတယ္။

ဆရာသာဂဒိုးက သူ႕ေဆးနည္းေတြနဲ႔ သူႏုပ်ိဳက်န္းမာေနတာေတြ႕ရတယ္။ အသက္ (၈၀) ေက်ာ္လို႔ မထင္ရေအာင္ အသားအေရက တင္းမာျပည့္ေဖာင္းေနတယ္။ အသားကဝါဝင္းေနတယ္။ မ်က္မွန္လုံး၀မတပ္ဘဲ စာေရး၊ စာဖတ္ႏိုင္တယ္။ ဆရာက လက္ႏွိပ္စက္နဲ႔ စာေရးတာမ်ားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေဆာင္းပါးသြားေတာင္းရင္ ‘ကိုဟိန္းလတ္ ခဏေနဦး’ ဆိုၿပီး လက္ႏွိပ္စက္နဲ႔ တေခ်ာက္ေခ်ာက္႐ိုက္၊ နာရီဝက္ေလာက္ဆို ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ရလာတာပဲ။

‘ကၽြန္ေတာ္ ဘာစာမွမေရးေတာ့ဘူးဆိုၿပီး စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားတာ၊ ကိုဟိန္းလတ္က ေဆာင္းပါးအတင္းေရးခိုင္းလို႔ အားနာၿပီး တစ္ပုဒ္ေရးမိတာ၊ ခုေတာ့ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပန္လည္ေမြးဖြားျခင္းပဲလား မသိပါဘူး။ ေရးလိုက္ရတာ လက္ႏွိပ္စက္႐ိုက္လို႔ကို မနည္းေတာ့ဘူး’ လို႔ သူကေျပာၿပီး ေက်းဇူးတင္ေနတယ္။ ထြက္သမၽွ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းတိုင္း ‘သာဂဒိုး’ မပါရင္မၿပီး ျဖစ္ခဲ့တယ္။ တိုင္းရင္းေဆးမွတ္ပုံတင္ကိစၥနဲ႔ ေနျပည္ေတာ္ကို ႏွစ္ေခါက္ ဆက္တိုက္သြားၿပီး အျပန္မွာ အပူလၽွပ္ၿပီး ေဆး႐ုံတင္ရ။ ေနာက္တစ္ရက္အၾကာမွာပဲ ကြယ္လြန္ခဲ့ရွာတယ္။

ဆရာသာဂဒိုးရဲ႕ ဘယ္သူနဲ႔မွ မတူတဲ့ တစ္မူထူးျခားတဲ့႐ႊင္တယ္၊ ဘယ္ေလာက္ေလးနက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာကိုမဆို ဟာသေဖာက္ၿပီး ေနာက္မွာအတည္ေပါက္ေရးခ်ျပတတ္တာ။ သူ႕ရဲ႕ကေလာင္စြမ္းပဲ။ ေဆာင္းပါးအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ‘ဒိုးကေလ’ ၊ ‘ဒိုးကေလ’ နဲ႔ ေရးတတ္တယ္။ ရသဝတၳဳမ်ိဳးေတြကအစ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ဘာသာေရး၊ က်န္းမာေရး စသျဖင့္ ဘယ္အေၾကာင္းအရာကိုမဆို ဖတ္သူတိုင္းကို ဆြဲေဆာင္မႈအရွိဆုံးနဲ႔ သူ႕အာေဘာ္ေနာက္ကို ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ ဆြဲေခၚသြားႏိုင္တာ ဆရာသာဂဒိုးရဲ႕ အရည္အခ်င္းပဲ။ ဆရာသာဂဒိုးရဲ႕ ဘယ္သူနဲ႔မွ မတူတဲ့ တစ္မူထူးျခားတဲ့ေရးဟန္ကို ျမန္မာဘာသာစကား သုေတသီေတြအေနနဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာသုေတသနျပဳသင့္တယ္။

ေရးသူ – ဟိန္းလတ္