“အကယ္ဒမီျမတ္ေလးႏွင့္ စာေပေဟာေျပာပြဲ”

◾ ေရးသူ -ေမာင္ၿငိမ္းသူ(ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္)

ကမၻာ့ကပ္ေရာဂါေၾကာင့္ အေထြေထြရပ္ဆိုင္းသြားၾကရ သည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားထဲတြင္ ကမၻာေပၚမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတည္းသာ က်င္းပေနသည့္ “စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား”လည္း ပါဝင္ပါသည္။

ျမန္မာစာေပႏွင့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအတြက္ သားစဥ္ ေျမးဆက္ လက္ဆင့္ကမ္း ထိန္းသိမ္းျမႇင့္တင္ခဲ့ၾကေသာ စာေပ ေဟာေျပာပြဲမ်ားကို ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမ်ားက လြမ္းဆြတ္တသစြာျဖင့္ သူတို႔ေနထိုင္ၾကရာ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ စာေရးဆရာမ်ားကို ဖိတ္ၾကားကာ ႏွစ္စဥ္က်င္းပ ခဲ့ၾကသည္မွာ ျမန္မာစာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား၏ ဂုဏ္ေရာင္ကို ထြန္းေျပာင္ေစပါသည္။

သို႔ေသာ္ ယခုေတာ့ ျပည္တြင္းမွာေရာ ျပည္ပမွာပါ စားဝတ္ေနေရးႏွင့္ ရွင္သန္ရပ္တည္ေရးအဓိကမို႔ စာေပေဟာ ေျပာပြဲမ်ား က်င္းပႏိုင္ၾကဖို႔ လမ္းစမျမင္ၾကေတာ့ေပ။ လြမ္းေမာ ဖြယ္ေကာင္းေလစြ။

“မ်က္ေမွာက္ကာလမွာေတာ့ စာေရးဆရာကို အိမ္တိုင္ရာေရာက္ သြားလာၿပီး ေခၚၾကရ။ ကားလမ္းခရီးထက္ ေလယာဥ္ခရီးကို ဦးစားေပးၾက။ စာေရးဆရာ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာကိုသာ ရွာေဖြဧည့္ခံေကၽြးေမြးရ။ တခ်ိဳ႕ကလည္း မိသားစု ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္သည့္ပမာ ဇနီး၊ သားသမီး၊ ခယ္မ မက်န္ ေခၚေဆာင္လာခဲ့ၾကရာ ေဟာေျပာပြဲ က်င္းပေရးေကာ္မတီ ေႂကြးတင္ခံရ။ ဂ်ာနယ္မ်ားထဲတြင္ ဖြၾကရာမွ အရွက္ကြဲၾက။ နယ္ေဟာေျပာပြဲကို အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပဖ်က္ၿပီး ရန္ကုန္ထဲတြင္ တစ္ညတည္း စင္သုံးစင္ကူးကာ ေဟာေျပာၾက။”

လြမ္းေမာဖြယ္ေကာင္းသည့္ၾကားမွ ႐ြံရွာေအာ့ႏွလုံး နာစရာေကာင္းလွသည့္ ဆြမ္းဆန္ထဲမွ ႂကြက္ေခ်းမ်ားကိုလည္း ျပန္လည္ျမင္ေယာင္လာပါသည္။ ထိုႂကြက္ေခ်းမ်ားထဲမွ သိကၡာ ကို ရိကၡာႏွင့္ လဲစားေနၾကေသာ ပြဲအခ်ိဳ႕၏ လုပ္ကြက္အခ်ိဳ႕ကို တင္ျပလိုပါသည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲ က်င္းပေရးေကာ္မတီကသူတို႔တတ္ႏိုင္သမၽွ စာေရးဆရာတစ္ဦးလၽွင္ ဥပမာ-ေငြက်ပ္ တစ္သိန္းႏႈန္းစီျဖင့္ ေဟာေျပာၾကမည့္ စာေရးဆရာမ်ားႏွင့္ ႀကိဳတင္ၫွိႏႈိင္းသေဘာတူထားၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သေဘာတူ လက္ခံထားခဲ့ၾကေသာ စာေရးဆရာမ်ားက က်ပ္ႏွစ္သိန္း၊ သုံးသိန္းေပးေခၚေသာ ေဒသမ်ားသို႔ လိုက္ပါေဟာေျပာၾကရန္ ထပ္မံလက္ခံ လိုက္ၾကျပန္ပါသည္။ မူလက က်ပ္တစ္သိန္းစီျဖင့္ လက္ခံထားေသာေဒသမွ ေဟာေျပာပြဲက်င္းပေရးေကာ္မတီက တကူးတက လာေရာက္ေခၚၾကေသာအခါ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပကာ ျငင္းဆိုပယ္ဖ်က္ခဲ့ၾကသည္။

ေဟာေျပာၾကမည့္ စာေရးဆရာမ်ား၏ အမည္မ်ားကို ေၾကညာၿပီး ရန္ပုံေငြရွာေဖြထားၾကေသာ ေဟာေျပာပြဲက်င္းပ ေရးေကာ္မတီဝင္မ်ားခမ်ာ မ်က္ႏွာငယ္ေလးမ်ားျဖင့္ ျပန္သြား ၾကၿပီး ေဒသခံမ်ားကို ခခယယရွင္းျပေတာင္းပန္ၾကကာ ျဖစ္ သလို က်င္းပခဲ့ၾကရသည္။

ဤသည္မွာ သာဓက တစ္ရပ္သာျဖစ္ပါသည္။ သိကၡာ ကို ရိကၡာႏွင့္ လဲခဲ့ၾကေသာ လုပ္ရပ္မ်ားစြာရွိခဲ့ရာ စာေပ ေဟာေျပာပြဲမ်ား၏ ပုံရိပ္ကို အလြန္ပင္ထိခိုက္ေစခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဘ၀တူစာေရးဆရာအခ်င္းခ်င္း စကားလက္ဆုံ က်ရင္းက ေဆာင္ဖြယ္၊ ေရွာင္ဖြယ္ အသြယ္သြယ္ကိုေျပာျပခဲ့ရာ မွ “စာေရးဆရာေတာင္တြင္းကိုရင္ဩ”က စာေပေဟာေျပာပြဲ ေတြမွာ အခ်ိဳ႕စာေရးဆရာစစ္စစ္ေတြက ကတိဖ်က္သစၥာမဲ့ခဲ့ ၾကေပမယ့္ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာနယ္ပယ္မွ အႏုပညာရွင္ႀကီး တစ္ေယာက္ကေတာ့ သူ႕႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြထက္ စာေပ ခ်စ္သူမ်ားကိုသာ ဦးစားေပး ကတိတည္ခဲ့သည့္အေၾကာင္း သူ႕ကိုယ္ေတြ႕ ျဖစ္ရပ္ကို ခံစားခ်က္ျဖင့္ ရွင္းျပခဲ့ရာ စံနမူနာယူဖြယ္ ေကာင္းလွပါသည္။

“ဒါ႐ိုက္တာ၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ စာေရးဆရာ၊ သီခ်င္းေရး ဆရာ၊ အဆိုေတာ္၊ စြယ္စုံရအကယ္ဒမီမင္းသားႀကီး (ဦး)ျမတ္ ေလး}ကို အႏုပညာဝါသနာပါသူတိုင္း သိခဲ့ၾကပါသည္။ ႏွစ္သက္လက္ခံအားေပးခဲ့ၾကပါသည္။ သူ႕ေခတ္မွာေတာ့ သူလည္း စူပါတစ္ဦးအျဖစ္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကား လူႀကိဳက္မ်ား ခဲ့ပါသည္။

“အလွ ဘုရားမေလး × × × လိုရာဖဲ၊ လိုရာဖန္ × × × ကျပားမေလး ၫိုျပာညက္ × × × ဂိုယာရမ္ဓဟူေသာ သီခ်င္းႏွင့္ “သို႔ … မခင္ႏွင္းဆီ” ဟူေသာ သီခ်င္းမ်ားသည္ ဆရာျမတ္ေလး ၏ လက္ရာဂႏၴဝင္သီခ်င္းမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ “ဆံၿမိတ္လည္းေျပ _ ပန္းလည္းေႂကြ” တကၠသိုလ္ေနာက္ခံဝတၳဳလည္း ထင္ရွားခဲ့ သည္။

“ေလာကမွာ ကိုယ္ × ေ႐ႊ မျဖစ္ခ်င္ဘူးပပ × × ေ႐ႊကို စိန္နဲ႔ကြပ္ေတာ့ စိန္လက္စြပ္၊ ပတၱျမားနဲ႔ ကြပ္ေတာ့ ပတၱျမား လက္စြပ္၊ ေ႐ႊရဲ႕တန္ဖိုးေပ်ာက္လြန္းလို႔”ဟူေသာ” ငို၍ရယ္၍မရ ေသာမ်က္ႏွာ”ဇာတ္ကားမွ ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ေတြႏွင့္ ဟန္အမူ အရာေတြကို ႐ုပ္ရွင္ခ်စ္သူမ်ား မေမ့ႏိုင္ၾကဘဲ တသသစြဲထင္ ေနၾကဆဲပါ။

“ပန္းပန္လ်က္ပါ” ဇာတ္ကားထဲမွာ ေကာလိပ္ဂ်င္ ေနဝင္းႏွင့္ ျမတ္ေလးတို႔ အေခ်အတင္အျပန္အလွန္စကားႏိုင္ လုခဲ့ၾကသည့္ ပုံရိပ္ေတြကိုလည္း ႐ုပ္ရွင္ခ်စ္သူမ်ား ျပန္လည္ ျမင္ေယာင္ေနၾကဆဲ၊ ၾကားေယာင္ေနၾကဆဲပါ။

“ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမွာ ေနထိုင္ၾကရတာ၊ သြားသုတ္သုတ္၊ လာသုတ္သုတ္၊ စားသုတ္သုတ္နဲ႔ ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ေနတာပါပဲ အရီးေလးရာ။ ေဟာ… အခုလို လယ္ယာေျမထဲမွာ သန္႔ရွင္း တဲ့ေလေကာင္းေလသန္႔ေလးကို ႐ႉ႐ႈိက္လိုက္ရေတာ့ လူ႕ကို လန္း၊ စိတ္ခ်မ္းသာသြားတာပဲ အရီးေလးရာ” ဟု “ေခၽြးႏွင့္ ေသြး ႏွင့္ရင္းသည့္ေျမ” ဇာတ္ကားတြင္ ျမတ္ေလးက လက္ႏွစ္ဖက္ ကိုအားရပါးရလႊဲၿပီး ရင္ကိုေကာ့ကာ လမ္းေလၽွာက္ေနရင္းက ေဒၚဂ်မ္းစိန္ကို ေျပာျပေနပုံကိုလည္း ႐ုပ္ရွင္ခ်စ္သူမ်ား၏ ႏွလုံး သားထဲတြင္ စြဲထင္ေနၾကဆဲပင္။

ထိုသို႔ နာမည္ေက်ာ္ၾကား လူႀကိဳက္မ်ားလွေသာ ဆရာျမတ္ေလးကို လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္ အမွတ္(၂) ရပ္ကြက္တြင္ စာေပေဟာေျပာေပးရန္အတြက္ ထိုအခ်ိန္က ေက်ာင္းဆရာ (ယခုစာေရးဆရာေတာင္တြင္းကိုရင္ဩ)က ဆရာျမတ္ေလးရွိ ေသာ လြစၥလမ္း (ယခုဆိပ္ကမ္းသာလမ္း)ရွိ အေပါင္းလကၡဏာ ႐ုပ္ရွင္႐ုံးခန္းသို႔ သြားေရာက္ဖိတ္ၾကားခဲ့သည္။ ဆရာျမတ္ေလး ကလည္း ေဟာေျပာေပးပါမည္ဟု ကတိေပးကာ သူေဟာ ေျပာမည့္ ေခါင္းစဥ္ကိုပါ ေပးလိုက္ပါသည္။

ေတာင္တြင္းကိုရင္ဩႏွင့္ ေဟာေျပာပြဲက်င္းပေရး ေကာ္မတီဝင္မ်ား ဝမ္းသာအားရ ၫွိႏႈိင္းတိုင္ပင္ၾကကာ ဖိတ္စာ႐ိုက္ၿပီး ရင္ထိုးတံဆိပ္ႏွင့္တြဲကာ ဆရာျမတ္ေလးထံသို႔ သြားေရာက္ေပးအပ္ေသာအခါ ဆရာျမတ္ေလးထံမွ မထင္ မွတ္ေသာစကားကို အံ့အားသင့္စြာၾကားလိုက္ရသည္။

“စာေပေျပာပြဲက်င္းပမယ့္ေန႔မွာ ႐ုပ္ရွင္အကယ္ဒမီ ခ်ီးျမႇင့္ပြဲက်င္းပမွာတဲ့ဗ်ာ။ သူတို႔က ေနာက္က်ၿပီးမွ သတ္ မွတ္တာပါ။ ဝန္ႀကီးကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို မတက္မျဖစ္ ဆက္ဆက္တက္ပါလို႔ မွာထားတယ္တဲ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘာမွပူပင္မေနၾကပါနဲ႔၊ အကယ္ဒမီပြဲၿပီးတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္ဆက္လာခဲ့ပါမယ္။ ေရာ့… ကၽြန္ေတာ့္ဖုန္းနံပါတ္ယူ သြားပါ”

ေတာင္တြင္းကိုရင္ဩ ရင္ေမာစိုးရိမ္သြားရေလၿပီ။ သူလိုနာမည္ေက်ာ္အႏုပညာရွင္ႀကီးက အကယ္ဒမီပြဲအၿပီးမွာ မထင္မရွားရပ္ကြက္ေလးထဲက သာမန္စာေပေဟာေျပာပြဲေလး ကို သတိရေတာ့မယ္ မထင္ပါဘူးေလဟု စိတ္ကို ေျဖသိမ့္ေလၽွာ႔ထားခဲ့ရေလသည္။

လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္ (၂) ရပ္ကြက္ သီရိလမ္းေပၚရွိ စာေပ ေဟာေျပာပြဲကို ည ၈ နာရီမွစတင္၍ ေဟာေျပာခဲ့သည္။ စာေပ ေဟာေျပာေနစဥ္ ည ၈ နာရီ သတင္းေၾကညာခဲ့ရာ ]ရင္ထဲမွာ ႐ြာေသာမိုး} ဇာတ္ကားျဖင့္ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္အတြက္ အမ်ိဳးသား ဇာတ္ပို႔အကယ္ဒမီဆုကို ဆရာျမတ္ေလးဆြတ္ခူးရရွိေၾကာင္း သတင္းပါလာခဲ့သည္။

ေဟာေျပာပြဲက်င္းပေရးေကာ္မတီဝင္မ်ား ဆရာျမတ္ ေလးအတြက္ ဝမ္းသာၾကေသာ္လည္း ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ကိုေတာ့ လုံး၀ ေလၽွာ႔ၾကပါသည္။ စာေရးဆရာတစ္ဦးစာေပေဟာအၿပီးမွာ အခမ္းအနားမႉးကို ဆရာျမတ္ေလး အကယ္ဒမီဆု ရရွိသြား ေၾကာင္း၊ အကယ္ဒမီပူပူေႏြးေႏြးရရွိလိုက္ေသာ ဆရာျမတ္ ေလး၊ အကယ္ဒမီပြဲေၾကာင့္ စာေပေဟာေျပာပြဲသို႔ အခ်ိန္မီ ေရာက္မလာပါက စာနာနားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးၾကေစလို ေၾကာင္း ေမတၱာရပ္ခံပန္ၾကားေစခဲ့ရာ ေျပလည္သြားခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ ေတာင္တြင္းကိုရင္ဩက စိတ္ထဲမွာ မခ်င့္မရဲ ျဖင့္ ဆရာျမတ္ေလးအိမ္ကို ဖုန္းဆက္ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးက “ကမာ႐ြတ္လား၊ ဘာလားေတာ့ မသိဘူး၊ စာေပေဟာေျပာပြဲရွိလို႔ သူ႕မိတ္ေဆြေတြကို အိမ္မွာပဲေစာင့္ေန ၾကပါ။ ျပန္လာမွ ေက်နပ္တဲ့အထိ မိုးအလင္းဧည့္ခံပါ့မယ္လို႔ ေတာင္းပန္ၿပီး ကားနဲ႔ အခုနကပဲ၊ ထြက္သြားပါၿပီ”ဟု ျပန္လည္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ဝမ္းသာအားရ ထခုန္သူ ေတာင္တြင္းကိုရင္ဩႏွင့္ေဟာေျပာပြဲက်င္းပေရးေကာ္မတီဝင္မ်ားအားလုံး ၿပဳံးေပ်ာ္ ၾကည္ႏူးသြားခဲ့ၾကသည္။ ႏႈတ္အေျပာႏွင့္ အလုပ္သေဘာ ထပ္ တူက်ၿပီး ကတိတည္ေသာဆရာျမတ္ေလးကို ပို၍အထင္ႀကီး ေလးစားသြားခဲ့ၾကသည္။ အခမ္းအနားမႉးကိုလည္း ဆရာျမတ္ ေလး စာေပေဟာေျပာပြဲသို႔ လာေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာေစ ခဲ့ရာ စာခ်စ္သူမ်ား၏ လက္ခုပ္သံ တေျဖာင္းေျဖာင္းက ၾကက္သီးေမြးညင္းထေလာက္ေအာင္ လြင့္ပ်ံေဝစည္သြားခဲ့ သည္။

ဆရာျမတ္ေလးေရာက္လာေသာအခါ ႀကိဳဆိုေနရာခ် ထားေပးၾကကာ “ဆရာဘာမ်ားသုံးေဆာင္ခ်င္ပါသလဲ။ ဒီမွာ ေတာ့ အခ်မ္းေျပမႏၲေလးရမ္ပဲရွိပါတယ္”ဟု အားနာပါးနာ ေျပာျပေသာအခါ ဆရာျမတ္ေလးက “ဘာမွ ဒုကၡမရွာၾကပါနဲ႔။ ရွိတာ ပဲသုံးေဆာင္ပါ့မယ္။ အေရးႀကီးတာက စာေပေဟာေျပာ ဖို႔ပါ”ဟု ၿပဳံးၿပဳံးရယ္ရယ္ေျပာဆိုကာ မွီဝဲသုံးေဆာင္ၿပီး သူေပး ထားေသာ ေခါင္းစဥ္ႏွင့္အညီ သုတရသ အျဖာျဖာကို စိတ္ပါ လက္ပါအားပါးတရေဟာေျပာသြားခဲ့သည္။ စာခ်စ္သူမ်ားက လည္း လက္ခုပ္သံတေျဖာင္းေျဖာင္းႏွင့္ အားရေက်နပ္သြားၾက ပါသည္။

စာေပေဟာေျပာပြဲ လက္ေဆာင္အျဖစ္ တိုက္ပုံစတစ္စ တည္းသာ ေပးအပ္ႏိုင္ခဲ့သည္ကိုလည္း ေက်နပ္လက္ခံကာ မည္သူမၽွလိုက္ပို႔စရာမလိုဘဲ သူ႕ကားျဖင့္ပင္ ျပန္သြားခဲ့ပါ သည္။ ဆရာျမတ္ေလး၏ အကယ္ဒမီရၿပီး ပြဲဦးထြက္စာေပေဟာေျပာ ပြဲပင္တည္း။

ယခုေခတ္စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား၏ ပုံသဏၭာန္ႏွင့္ အတြင္းသ႐ုပ္ကို စာခ်စ္သူမ်ား ကိုယ္ေတြ႕မို႔ အျဖဴႏွင့္အမည္း၊ ဓမၼႏွင့္ အဓမၼကို ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ခြဲျခားစဥ္းစားနားလည္ႏိုင္ၾက ေပလိမ့္မည္။

မ်က္ေမွာက္ကာလမွာေတာ့ စာေရးဆရာကို အိမ္တိုင္ ရာေရာက္သြားလာၿပီး ေခၚၾကရ။ ကားလမ္းခရီးထက္ ေလယာဥ္ခရီးကို ဦးစားေပးၾက။ စာေရးဆရာႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ကိုသာ ရွာေဖြဧည့္ခံေကၽြးေမြးရ။ တခ်ိဳ႕ကလည္း မိသားစု ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္သည့္ပမာ ဇနီး၊ သားသမီး၊ ခယ္မ မက်န္ ေခၚေဆာင္လာခဲ့ၾကရာ ေဟာေျပာပြဲက်င္းပေရးေကာ္မတီ ေႂကြးတင္ခံရ။ ဂ်ာနယ္မ်ားထဲတြင္ ဖြၾကရာမွ အရွက္ကြဲၾက။ နယ္ေဟာေျပာပြဲကို အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပဖ်က္ၿပီး ရန္ကုန္ထဲ တြင္ တစ္ညတည္း စင္သုံးစင္ကူးကာ ေဟာေျပာၾက။ စင္ကူး ေဟာေျပာသူမ်ားအတြက္ အဆင့္ဆင့္ပို႔ေဆာင္ေပးၾကရ။ ေဟာေျပာေၾကး ၾကမ္းခင္းေဈးက အနည္းဆုံးက်ပ္ႏွစ္သိန္းႏွင့္ ေဒသထြက္လက္ေဆာင္မ်ား။ နယ္မွာ က်င္းပၾကသူမ်ားက ရန္ကုန္က စာေရးဆရာမ်ားကို အသြားအျပန္ စားေသာက္ စရိတ္ အားလုံးတာဝန္ယူၾကရ။ ေရာက္ရွိရာေဒသတြင္ေလ့လာ ေရး၊ ဘုရားဖူးေျမာ္ေရး၊ ေဈးဝယ္ေရး ပူဆာၾကပါက လိုက္ပါ ပို႔ေဆာင္ေပးၾကရ။ ဤသည္တို႔က ထုံးစံနိယာမျဖစ္ေနၾကေလၿပီ။

ဆရာျမတ္ေလး၏ စာေပေဟာေျပာပြဲသစၥာရွိ ကတိတည္ပုံ၊ ကရိကထ မမ်ားဘဲ ေစတနာထားပုံ၊ ေဟာေျပာပြဲ ေကာ္မတီဝင္မ်ားကို တာဝန္ပိစိတ္မဖိစီးေစဘဲ ကိုယ့္အစီအစဥ္ ျဖင့္ သြားလာခဲ့ပုံ၊ အနစ္နာခံခဲ့ပုံ၊ မာန္မာနမထားပုံမ်ားကို ယေန႔ စာေရးဆရာ၊ ဆရာမမ်ား စဥ္းစားဆင္ျခင္ အတုယူၾကေစခ်င္ ပါသည္။

တကယ္ေတာ့ သိကၡာကို ရိကၡာႏွင့္ မလဲခဲ့ေသာ စြယ္စုံ ရ အႏုပညာရွင္ႀကီး အကယ္ဒမီဆရာ(ဦး)ျမတ္ေလး၏ စာေပ သမိုင္းကား ေမာ္ကြန္းတင္အမူကြန္းဝင္ေနေလၿပီတည္း။